Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Сигурност
17 дек
2018
 
 

Доклад описва руската кампания за влияние по време на изборите в САЩ през 2016 г.

Зад документът, който разкрива и забавени действия от страна на интернет гигантите, стоят Оксфордския университет и аналитичната компания Graphika

1398 прочитания

Сенатът на САЩ очаква да се запознае с доклада за опитите на Русия за онлайн манипулация по време и след президентските избори през 2016 г. който обещава да хвърли нова светлина по въпроса, включително и във връзка с липсата на доказателства от страна на самите интернет гиганти. Изследванията, проведени от Оксфордския университет и компанията за анализ на мрежи Graphika, очертават някои добре познати стратегии. Според заключенията Кремъл "очевидно се стреми да се възползва" от републиканците, подкрепяйки кандидатът Доналд Тръмп в социалните мрежи, като същевременно се опитват да "объркат, разсеят и в крайна сметка обезкуражат опонентите му”. В тях също така се казва, че плановете за дигитално влияние на Русия започват с Twitter, но бързо обхващат Instagram и YouTube, а Facebook всъщност е била послдената платформа. Руските хакери също така са опипвали почвата в по-малки социални платформи като Google+, Pinterest и Tumblr, както и някои имейл услуги.

 

Прочетете още: Microsoft алармира за руски фишинг сайтове, имитиращи републикански платформи

Докладът недвусмислено отбелязва, че интернет компаниите са имали "закъснял и некоординиран" отговор на руската кампания за влияние, като в повечето случаи са започнали да трият профили и да въвеждат инструменти за сигурност, чак след като изборите са приключили. В същия момент, те са представили неследователите също попречиха на фирмите да предоставят непълни или трудни за анализ данни. Facebook например предостави на Сената информация за някои свързани с Русия акаунти и публикации, но не и за всички, а Twitter и YouTube са затруднява ли контрола на информацията (в YouTube следователите е трябвало да проследяват връзките на видеоклиповете до външни източници, за да разберат какъв е бил обхватът на кампанията).

Организаторите на кампанията са правили грешки още при изграждането ѝ, пазарувайки рекламни позиции с рубли и оставяйки множество следи към руски бази данни, които е можело да бъдат прихванати по-рано.

Докладът трябва да бъде публично достъпен в рамките на следващите няколко дни. Макар че резултатите не са особено шокиращи и изненадващи, те биха могли да окажат влияние върху подготовката за следващия вот в САЩ. Те също така предполагат известна промяна в нагласите към социалните мрежи, ако тя вече не е факт. Въпросните платформи все по-често се експлоатират като “дигитално средство за социален контрол” и потребителите трябва да са наясно с това. 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас