Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | ИТ проекти
12 дек
2018
 
 

„DHL Експрес България“ автоматизира поточните си линии

По този начин компанията отговаря на нарастващия брой обработени пратки, които достигат 10 000 дневно.

690 прочитания

„DHL Експрес България“ е част от българското представителство на световния логистичен гигант DHL. Компанията е на българския пазар от 1981 г. Към момента има над 300 служители и 120 превозни средства, които обслужват повече от 50 офиса в цяла България.

Основни предизвикателства

"DHL Express България" има два основни процеса, свързани със сортирането и разпределянето на пратки. Сутрешният процес обхваща входящите в страната контейнери, а вечерният подготвя за спедиция изходящия от България за чужбина товар. Тези процеси отнемат на екипите между три и четири часа.

Когато пристигне самолет с пратки, камионите ги трансферират до основния склад. Там започва ръчната работа – всичко се разтоварва от камионите, служителите сортират пратките и ги поставят по местата им на съответните поточни линии. Процесът е трудоемък и предполага различни грешки.

От компанията стигат до решението за автоматизация на сортировъчната дейност, след като за няколко години обемът на пратките, които минават през складовете на българското ѝ представителство, бележи значителен ръст. В момента броят им е между 8000 и 10 000 пратки на ден, като тенденцията е те да се увеличават. Това налага подмяна на ръчния процес с автоматизиран.

Визитка на ИТ проекта

Име на проекта: Автоматизация на поточните линии за обработка на пратки на “DHL Експрес България“

Възложител: „DHL Експрес България“

Изпълнител: „DHL Експрес България“

Локации: София

Стартиране и завършване на проекта: Проектът завършва юли 2018 г.

Категория: Транспорт и логистика

Решението

Новата платформа има сериозна хардуерна и софтуерна част. На първо място, тя представлява тунел, разполагащ с шест камери за заснемане на всяка пратка от различни ъгли. По-този начин на база на баркодове и други отличителни знаци пакетите се ориентират от системата. Тунелът комуникира със специализиран софтуер – SATS - който задава накъде да отиде всяко едно парче (една пратка може да е съставена от много парчета). Той разполага с два ръкава (фингъри) с по 20 слота за куриерски автомобили. Така всеки куриер може да получава пратките, които са предвидени за неговия маршрут

SATS е софтуер, който проверява товарителницата на база на баркод, като също така я насочва по правилната поточна линия. Той е специално разработен за DHL Express и е в постоянна комуникация със SCADA софтуер, разработен от италианската компания OCM, която разработва МНЕ (Material Handling Equipment) решения за DHL на глобално ниво. Комуникацията между двете системи обезпечава целия процес като контролира автоматизираното сортиране и дава информацията на SATS, за да може, когато пратка премине през тунела и бъде заснета от шестте камери, тази информация да бъде обработена и върната обратно. SCADA изпраща инструкцията накъде да се насочи всяка пратка. Процесът отнема не повече от 3 секунди.

Ефект от решението

Новата система вдига нивото на сигурност, относно състоянието на всяка пратка, като гарантира нейната цялост. При наличие на инцидент тя дава яснота кога и къде се е случил той.

Освен това, автоматизацията позволява на поточните линии да обработват много по-големи количества пратки за кратко време. Това от своя страна води и до повишаване на квалификацията на персонала. Новата система помага на „DHL Експрес България“ да достигне нива от 3000 обработени парчета на час.

Потенциал за развитие

Относно потенциала за развитие на автоматичната сортировъчна система, „DHL Експрес България“ са в постоянна готовност да увеличат броя на ръкавите. От гледна точка на софтуера тя също подлежи на надграждане или на замяна с нейна версия за над 10 000 пратки на ден.  

При необходимост компанията е готова да интегрира и софтуерът Wonderware, използан от DHL на глобално ниво, който да замени SCADA.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Какви нови и интересни неща може да ни разкаже Пламен Боев от Елит Софтуер

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас