Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
07 дек
2018
 
 

Производството в Gigafactory 3 на Tesla започва през втората половина на 2019 г.?

Компанията форсира строежа на новата си фабрика, а подкрепата на китайското правителство може да даде допълнителен тласък на проекта

757 прочитания

Изграждането на Gigafactory 3 на Tesla продължава с бързи темпове, като последните доклади сочат, че производството на електрически автомобили в строящото се съоръжение може да започне още през втората половина на 2019 г. Ако няма закъснения в изграждането на самата фабрика, а Tesla успее да достави и настрои производствените си линии навреме, втората половина на 2019 г. може да започне и производството на Model 3 в Китай.

Местното издание Caijing.com отбелязва, че новата индустриална мощност на Tesla е на път да започне да се строи, след като парцелът от 864,885 квадратни метра в индустриалната зонаа Линганг вече е бил изравнен. В публикация в официалния си профил в WeChat управата на Шанхай съобщава, че кметът Инг Йонг и неговият заместник У Кинг са се срещнали с представители на Tesla в Китай, докато са разглеждали новите електромобили на компанията като Model 3. По време на посещението си двамата са призовали екипа на проекта да ускорят изграждането на Gigafactory 3 още повече.

Прочетете още: Tesla остава на върха на пазара на електромобили, но конкуренция не липсва

Прогресът на Gigafactory 3 не е чак толкова изненадващ. Когато Илон Мъск обяви по-рано тази година целевите срокове на проекта, критиците на компанията веднага изразиха своя скептицизъм. Първоначално от Tesla обявиха, че производството на електромобили в китайската им фабрика ще започне около две години след началото на строителството на съоръжението, а 2-3 години по-късно ще може да произвежда по 500 000 електромобила годишно. Графикът, който може да бъде описан като класически за Мъск, беше посрещнат с недоверие от Уол Стрийт. Старши анализаторът на Consumer Edge Research, Джеймс Албъртайн, определи плановете за Gigafactory 3 като "невъзможни".

След доброто си трето фискално тримесечие обаче, въпреки недоверието на Уол Стрийт, Tesla си постави още по-амбициозна времева линия. В доклада си за производството и доставката на електромобили през третото тримесечие от Tesla отбелязаха, че ускорява строителството на Gigafactory 3, като обърнаха внимание, че са извели поуки от проблемите с изграждането на мощностите си в САЩ.  

Освен тези уроци обаче, трябва да се отбележи и подкрепата на китайското правителство, което приветства проекта. Местните държавни медии открито го подкрепят, а и Tesla като цяло. Пекин дори направи реверанс към компанията, позволявайки ѝ да бъде единствен собственик на фабриката. Подкрепата на правителството стана особено очевидна, когато офертата на компанията на Мъск не срещна никаква контраоферта за парцел с площ 864,885 квадратни метра в района на Шанхай, както и при бързото отпускане на нисколихвени заеми за проекта от местните банки.

Благоразположението на китайското правителство към Tesla позволи на компанията да поддържа силен бранд в страната, въпреки предизвикателствата, породени от митата, наложени на Model S и Model X заради търговската война между Китай и Съединените щати. Още преди американският президент Доналд Тръмп да обяви на Twitter, че китайското правителство се е съгласило да "намали и премахне" тарифите за внос на автомобили от Съединените щати, електромобилите на Tesla, особено Model 3, предизвикаха голям интерес сред китайските потребители. Този интерес стана очевиден по време на неотдавнашния Панаир на труда в индустриалната зона Линганг, когато Tesla трябваше да удължат времето за приемане на документи за работа заради огромния брой кандидати за Gigafactory 3.

Като се има предвид репутацията на Китай в изграждането на големи съоръжения за рекордно време, няма да е никаква изненада, ако първите Model 3 се качат на новата поточна линия през втората половина на 2019 г. По този начин китайският пазар ще може да се наслади на първите бройки до края на следващата година.

Tesla има потенциала да се превърне в лидер на китайския автомобилен пазар, особено като се има предвид агресивното настояване на страната да електрифицира своя транспорт. Очаква се в Китай да бъдат продадени 2 милиона електрически автомобила до 2020 г. Gigafactory 3 на Tesla, която се очаква да произвежда 500 000 автомобила годишно, може да допринесе много за постигането на тази цел.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Какви нови и интересни неща може да ни разкаже Пламен Боев от Елит Софтуер

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас