Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
06 дек
2018
 
 

Водородните горивни клетки – пътят към по-зелено бъдеще, твърди Hyundai

Използването на водород като гориво може да допринесе за постигането на 20% от целите за намаляване на емисиите на CO2 в глобален мащаб

939 прочитания

Като вземем предвид храната, която ядем, опаковките, които използваме, и от автомобилите, които шофираме, можем спокойно да стигнем до извода, че човечеството живее по-природосъобразно от всякога. В този ред на мисли, с липсата на каквито и да било вредни емисии, автомобилите с водородни горивни клетки са повече от привлекателни за днешните природозащитници и хората, които гледат сериозно на климатичните промени.

Въпреки че най-важното е правителствата и бизнесът да седнат на една маса и да обсъдят сериозно начините за справяне със заплахите за околната среда, всеки един индивид сам по себе си също може да помогне в тази мисия като промени някои свои навици. Намаляването на пластмасите за еднократна употреба, засиленото рециклиране на боклука и търсенето на алтернативни начини за опаковане на хранителни продукти са част от нещата, които всеки може да направи. Същото отношение може да се приложи и спрямо автомобилите, които шофираме, тъй като, независимо дали става дума за ежедневно пътуване до работа или разходка през уикенда, голяма част от хората прекарват значително време зад волана.

Прочетете още: Кола с горивни клетки на Hyundai постави нов магистрален рекорд

Водородът - чисто гориво с огромен потенциал

Замърсяването на въздуха е вредно както за човешкото здраве, така и за околната среда. Според Евростат в сектора на автомобилния транспорт се наблюдава значително намаляване на замърсителите на въздуха през последните 25 години, благодарение на законодателството на ЕС. Емисиите азотни оксиди (NOx) например са паднали двойно в сравнение с най-високата им точка преди време.

Европейската комисия (ЕК) определи водорода като чисто гориво с огромен потенциал, който може да "повиши енергийната сигурност, да намали зависимостта от петрол, емисиите на парникови газове и замърсяването на въздуха". Комисията също така смята, че технологията за водородни горивни клетки може да бъде ключов фактор за подобряване на енергийната ефективност в транспорта, което би допринесло сериозно и за смекчаването на изменението на климата.

Европа все още не може да осигури необходимата инфраструктура за зареждане, но компании като Hyundai си партнират с ЕК чрез инициативи като проекта HyFIVE, който се опитва да преодолее нежеланието на автомобилните производители да произвеждат такива модели при тази липса.

Hyundai е в челните редици на технологията за водородни горивни клетки

Hyundai Motor е в челните редици при разработването на технологии за водородни горивни клетки. Последният NEXO е най-новият модел на компанията, който има статут на технологичен флагман, тъй като разчита на водородна горивна клетка от следващо поколение.

Новият NEXO е в основата на плановете на Hyundai Motor да ускори разработването на превозни средства с ниски до нулеви емисии. Целта на компанията е да представи на пазара 18 екологични модела до 2025 г. През март тази година беше даден старт на продажбите на NEXO, който беше посрещнат с голям въодушевление първо в Южна Корея. Специално в Европа, Hyundai Motor е водещ производител на гориво за водородни горивни клетки. Едновременно с това, новият NEXO е с изключително представяне на пътя.

 Hyundai разработи първия си масов автомобил с водородна горивна клетка

Моделът ix35 е първият в света масов и широко достъпен автомобил от този род, твърдят от на Hyundai. По-рано той записа нов рекорд за скорост от 170 км/ч по обществената пътна инфраструктура в Европа, като същевременно пропътува и най-дългото разстояние за технологията - 2500 км.

Понастоящем по европейските пътища се движат близо 500 автомобила с водородна горивна клетка ix35 в общо 13 страни, а Hyundai е първият производител, който има обществена бензиностанция към европейската си централа в Офенбах, Германия,

Сега, изцяло новият електрически NEXO с водородна горивна клетка има по-голяма нетна мощност, задвижването му е по-добро, както и резервоарите му за съхранение на водород.

Водородният съвет

Hyundai Motor е част от "Водородния съвет" - група от 13 водещи енергийни, транспортни и индустриални компании. Приемането на водорода за основен стълб на бъдещото развитие на горивата се счита за жизненоважно за прехода на съвременния свят към използването на енергия с ниско съдържание на въглерод.

Според ново проучване на Съвета, ако се използва в голям мащаб, "водородът може да представлява почти една пета от общата крайна енергия, изразходвана до 2050 г." Използването на водород може също така да допринесе за постигането на 20% от целите за намаляване на емисиите на CO2.

Новият NEXO е следващата стъпка на Hyundai Motor към крайната ѝ цел за гарантирането на едно по-зелено бъдеще на транспорта чрез създаване на по-чиста околна среда и екологични превозни средства.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Какви нови и интересни неща може да ни разкаже Пламен Боев от Елит Софтуер

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас