Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
27 ное
2018
 
 

Microsoft изпревари Apple по пазарна капитализация

Макар и за броени часове, двете компании размениха местата си на върха на класацията за първи път от 2010 г.

1277 прочитания

В рамките на днешния ден, Microsoft е успяла за малко да изпревари основния си конкурент Apple като компанията с най-голяма пазарна капитализация в света. Тази макар и временна размяна на местата напомни за дългата история на съперничество между двете организации, които към днешна дата вече са партньори в много области.

В случая от ранните часове на днешния ден Microsoft достига пазарна капитализация от близо 813 млрд. долара, докато Apple се оказва с около един милиард по-евтина. Факт е, че в рамките на тази година Apple направи сериозно отстъпление, след като в началото ѝ се превърна в първата компания надхвърлила психилогическия праг от 1 трилион долара. Microsoft също отбеляза някои спадове заедно с много други технологични компании, но амплитудата при нея не беше толкова голяма, поне по отношение на доверието на инвеститорите.

Прочетете още: Пазарът на смартфони с 6% спад през Q3 2018

Последният път, когато Microsoft зае лидерската позиция беше през 2010 г., но в случая вече има и трети играч – Amazon. Компанията на Джеф Безос вече успя също над надхвърли границата от 1 трилион долара капитализация, докато Microsoft е единствената от голямата тройка, която все още не е успяла да го направи.

Разбира се, днешните пазарни размествания не трябва да се разглеждат като окончателни или абсолютни свидетелства за относителното финансово здраве на компаниите. За подобно оценка е нужна значително по-сложно изградена оценка. Но е факт, че като цяло Apple не оправдава очакванията на инвеститорите напоследък, което идва от пренасищането на пазара с различни модели смартфони. По този начин компанията няма как да продава толкова много устройтва, колкото очакват инвеститорите. Затова и компанията се фокусира върху печеленето на повече пари от всеки продаден iPhone с по-високи цени на единица продукция и допълнителни услуги и съдържание, както и софтуерни абонаменти.

Това не означава, че Apple я грози някаква определена опасност. Технологичният гигант все още може да се похвали с високи показатели в много отношения. Спадът в пазараната капитализация на компанията показва единствено, че тя се сблъсква със затруднения при покриване на предварителните очаквания.

Microsoft също има своите си проблеми, но напоследък успя да постигне няколко големи победи. Нейните услуги Azure и Office 365 процъфтяват, а платформата Xbox, въпреки че изостава от PlayStation на Sony, постоянно търси възможности да заличи това изоставане чрез различни придобивания. Тя може да използва и облачната услуга на компанията – Azure – което би ѝ дало определени предимства.

Изпълнителният директор на Microsoft Сатя Надела съсредоточи стратегията на Microsoft върху софтуерните абонаменти и облачните услуги, което досега се оказва печеливш подход.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас