Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Телекомуникации
23 ное
2018
 
 

5,3% ръст на приходите отбеляза Vivacom за периода януари - септември 2018 г.

Компанията отчете и 6,7% увеличение на печалбата EBITDA на годишна база

2296 прочитания

С 5,3 на сто увеличение на приходите за периода януари – септември 2018 г. Vivacom запази първата позиция на българския пазар на телекомуникационни услуги, реализирайки общи постъпления 697,4 млн. лв. Освен ръст на приходите, операторът успява да запази и много добър темп на печалбата, която за периода 263, 5 млн. лв., или с 6,7% повече от същия период на 2017 г.

При мобилния бизнес

ръстът на приходите е още по-голям – 11,3 на сто до 428,7 млн. лева, макар че броят на мобилните клиенти спада от 3,168 милиона в края на септември 2017 г. на 3,075 милиона към 30 септември т.г. (около 2,9% по-малко). Постъпленията само от мобилни услуги (без продажба на смартфони и други устройства) е с 9 на сто повече, или над 338,5 млн. лв.

Прочетете още: VIVACOM представи нова платформа за IoT решения и услуги

Общи приходи на Vivacom за деветмесечието на 2017 г. и 2018 г.

Фиксираният бизнес на компанията продължава да се свива, като приходите в този сегмент са намалели с 3 на сто до почти 268,7 млн. лв. Въпреки това Vivacom е лидер в сегмента, като абонатите на фиксиран широколентов интернет достигат половин милион в края на отчетния период, или 7,7% повече спрямо същия период на предходната година. Над половината от тези абонати (56%) използват високоскоростен достъп чрез оптичната мрежа на телекома, която вече покрива близо 1 милион и 168 000 домакинства в цялата страна, или с 68 000 домакинства повече спрямо 30 септември 2017 г. „Ръстът в предоставянето на фиксиран широколентов интернет се дължи на устойчивите инвестиционни усилия на компанията за надеждна оптичната свързаност, а това, от своя страна, води до цялостното развитие на пазара за предоставяне на качествена и високоскоростна услуга“, обясняват от Vivacom.

Увеличеното покритие на фибро оптичната мрежа води до нарастване и на броя абонати на интерактивната телевизия IPTV, като за една година те са скочили с 14,5%. По-големият брой домакинства, разполагащи с достъп до оптична мрежа, се дължи и на изгражданата мрежа по топологията FTTC (Fiber to the Curb). „Към края на септември 2018 г. с тази технология сме покрили над 200 000 домакинства в общо 91 населени места. Тя позволява гледане на IPTV на до три приемника в едно домакинство“, обясняват от Vivacom.

И IoT решения

Освен в поддръжка и развитие на инфраструктурата и мрежата си, операторът инвестира и в подобряване на клиентското изживяване с възможности като My Vivacom. С мобилното приложение всеки клиент може да управлява услугите, които използва.

Освен това Vivacom развива и иновативните решения в областта на Интернет на нещата (IoT). Отскоро те са обединени в единна и изцяло нова платформа – VIVA SMART, чрез която телекомът ще предлага „умни“ услуги в 3 направления: умен град, центрове за данни (data hub) и умно образование.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас