Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
16 ное
2018
 
 

35% ръст на продадените в Европа електромобили за третото тримесечие на 2018 г.

Делът на продадените електромобили е достигнал 2,7% от всички продадени леки автомобили през септември, по данни на EV-volumes.com

505 прочитания

Продажбите на електромобили, включително само с акумулатори и плъгин хибриди в Европа са достигнали 291 000 броя в края на периода юли - септември 2018 г., което е с 35 на сто повече от същия период на 2017 г., показват данните на специализирания сайт EV-volumes.com.

Делът на електромобилите на европейски пазар на леки коли е достигнал 2,7% през септември, което е най-високият дял от новозакупените автомобили. По отношение на обема септември е бил „леко затъмнен“ от внедряването на новия метод WLTP за изчисляване на реалната консумация на гориво (WLTP е съкращение от Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure - световна хармонизирана тестова процедура за превозни средства).

Продажбите на електромобили в Европа само през септември са нараснали едва с 3% на годишна база, но пък общият пазар на новозакупени автомобили в Европа се е сринал с 20 на сто, което пък доведе до нов рекорден дял на електромобилите. Има и друго обяснение за по-слабия ръст на електрически превозни средства през септември – огромното търсене през предишния месец, когато продажбите са скочили с 25%.

Прочетете още: Пазарът на чисти електромобили с 66% ръст спрямо 2017 г.

Месечни продажби на електромобили в Европа по данни на EV-Volumes

Месечни продажби на електромобили в Европа

Проблемът с тестовете

Допълнително новите правила на новия механизъм WLTP са много по-сложни от „отиващия си“ NEDC, а регистрации в различните типове одобрения са често срещана практика. Вариантите, които имат малки продажби, често са с по-нисък приоритет в тестовите лаборатории. Това включва много варианти на хибридните модели (PHEV) на немски OEM производители, а техните складови наличности вече се изчерпват. Регистрирането на PHEV модели е намаляло значително през септември, а първите числа, които анализаторите са получили за октомври, показват слабо подобрение. Ограничените доставки на PHEV са довели до по-големи продажби на „чисти“ електромобили, които са достигнали 62% от всички продажби на ЕПС през септември, докато средно ниво от 50 на сто е нещо нормално за Европа. За целия период юли – септември 2018 г. продажбите на PHEV са спаднали с 13% спрямо предишното второ тримесечие, а продажбите на електромобили (BEV) са нараснали с 3%.

Продажби по страни

Почти всички европейски страни с изключение на Белгия и Гърция са докладвали ръст за цялата 2018 г. (до октомври), като при много от тях ръстът е над 100%, макар че това се дължи на изключително малкото количество. За цялата 2018 г. анализаторите от EV-volumes.com прогнозират продажбата на поне 400 000 електромобили в Европа, като пазарният им дял достигне 2,3%. Това обаче е с 20 000 броя по-малко от предишната прогноза през юни и се дължи само на недостига в складовете.

Големите играчи при хибридите губят най-много

VW, Audi и Daimler бяха най-сериозно ударени от новите правила WLTP, що се отнася до продажбите на електромобили. Повечето модели в портофлиото и на трите големи производители са предимно хибриди (PHEV) и техните доставки направо „пресъхнаха“, обясняват от EV-Volumes. Продажбите на популярни хибридни модели като Mercedes GLC и C-Class, на VW Golf и Passat, на Audi A3 и Q7 спадат много бързо. Моделите за следващата 2019 г. все още не са достъпни и не е ясно, кога ще стигнат до пазара.

Електромобилите само с батерии се справят много по-добре. Спадът на Renault и PSA за второто и третото тримесечие на годината може да се обясни с дългите августовски ваканции във Франция. Но и те демонстрират ръст.

BMW все още изглежда слабо засегната, като Mini Countryman и BMW серия 2 MPV се продават много добре. Загубите при другите й модели PHEV се ускоряват. Наследникът на популярната серия 3 няма да е достъпен преди лятото на следващата година. Porsche отчита рязко подобрение през Q3 с новия си Cayenne, но през доставките за септември показват, че и за тази марка трудностите с WLTP едва сега започват. Volvo отчете забавяне в началото на тримесечието, но сега продажбите се върнаха на познатото високо ниво.

Електромобилите с батерии компенсират спада само частично

През третото тримесечие делът на ЕПС в Норвегия се е подобрил с още 2%, Исландия надхвърли границата от 20 на сто, а в Швеция продажбите на електромобили достигнаха 12,5%. В Холандия техният дял се доближава до 5%, като повечето продадени модели са само с батерии. В останалите страни, особено големите икономики като Великобритания, Франция и Германия делът на новозакупените електромобили рязко намалява (спрямо скандинавските страни) и е в рамките на около 2%.

Перидът ще се запомни и с редица инициативи в областта на законодателните мерки. Швеция прие данъчна система бонус-малус през юли, Норвегия отново се съсредоточи върху хибридните модели, а Германия обяви пакет за Берлин и, разбира се, сертифициране за WLTP, задължително от 1 септември. Това доведе до рязък скок на продажбите през август, а през септември доведе до рязък спад на целия европейски автомобилен пазар.

Ефектът от продажбите на електромобили на батерии все още е минимален за тримесечните данни, особено в отделните страни. Масовата тенденция е пренасочване към изцяло електрически модели, като различни инициативи стимулират покупката именно на такива модели, докато стимулите за хибридите са замразени.

Като цяло броят на хибридните електромобили е с 13% по-малко от Q2. По-бързото пренасочване към „чистите“ електромобили пострада от проблемите с доставките, който засегна поне 70 000 коли в Европа, а времето, което купувачите трябва да чакат за електрическите SUV на Hyundai-Kia (Kona, Niro) между 15 и 19 месеца.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Какви нови и интересни неща може да ни разкаже Пламен Боев от Елит Софтуер

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас