Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
05 ное
2018
 
 

ПФК „Левски“ ще гарантира автентичността на фен артикулите с блокчейн

Проектът на футболния клуб и ReCheck цели ограничаване на фалшификати.

465 прочитания

Пресконференция по повод новото приложение на блокчейн в магазина за фенски артикули на Левски. Снимка: Кадър от Левски ТВ

Технологията за блокови вериги (blokchain) се използва все повече за борба с имитиращите продукти. Най-новото приложение на този метод е реализирано в България от футболният клуб „Левски“ съвместно със стартъп компанията ReCeck.

ПФК Левски и ReCheck ще защитават автентичността на фен артикули чрез блокчейн технологията. “Това е първата инициатива за регистрирането на спортни продукти в сигурна децентрализирана среда с цел ограничаване на фалшификати. В рамките на пилотния проект на избрана серия от фен артикули на ПФК Левски ще се поставят чипове, в които ще се програмират идентификатори за автентичността на изделията в блокчейн”, обясняват инициаторите на проекта. 

Прочетете още: България за първи път е домакин на състезание за технологии в спорта

Фенове на “Левски” могат да сканират електронните тагове с мобилните си устройства и да се уверят, че закупуват оригинални продукти на клуба. Купувачите трябва само да докоснат смартфона си до NFC чипа на изделието и да разчетат кодираната информация. “Услугата работи подобно на безконтактните карти за разплащане”, обясняват от ReCheck.

Разработчиците допълват, че „по този начин се поставят основите за развитие на иновативни цифрови услуги - например дигитален автограф и лично послание от спортисти, добавяне на видеосъдържание и управление на собственост. “Блокчейн технологията може да отвори нови възможности за развитие на отношенията между феновете и клуба, както и за ангажиране на поддръжниците с инициативи на ПФК Левски”, допълват от футболния клуб.

“Наскоро призовахме феновета на Левски да помогнат в борбата с фалшиви фен артикули и това технологично партньорство с ReCheck е поредната ни стъпка за защита на автентичността на оригинални продукти на Левски. Радваме сме, че сме един от първите клубове в Европа, които прилагат иновации като блокчейн за дигитализация на фен артикули и за увеличаване на емоционалната им стойност", заяви за пресата Тодор Минев, маркетинг директор на ПФК Левски. Левски ТВ излъчи цялата пресконференция  - вижте Youtube записа:

“Този пилотен проект с ПФК Левски доказва практичната стойност и полезност на нашето блокчейн базирано решение”, допълва и съоснователя на ReCheck Емилиян Енев.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ИТ МЕНИДЖЪР НА ГОДИНАТА
Започна регистрацията за конкурса „ИТ мениджър на годината“

Започна регистрацията за конкурса „ИТ мениджър на годината“

Наградите на списание CIO и сдружението „Клуб на ИТ мениджърите в България” се дават за значителни постижения в областта на управлението и развитието на информационните технологии.
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас