Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Цифрова телевизия
24 окт
2018
 
 

Apple инвестира в ТВ съдържание над $4,2 милиарда

Apple планира да пусне глобална абонаментна ТВ услуга

877 прочитания

Apple очевидно харчи милиарди долари за собствени телевизионни предавания, които разпространява чрез Apple TV, iPhone и iPad. Има много публикации за нови шоу програми, които се разработват в Apple, включващи звезди, режисьори, писатели и продуценти. Не е тайна, че фирмата работи усилено, за да произвежда интересно съдържание. Големият въпрос е кога Apple ще започне да излъчва новите си телевизионни предавания и дали ще ги пусне с абонамент или съдържанието ще е безплатно?

Apple планира да пусне телевизионна абонаментна услуга през първата половина на следващата година, обяви новинарския сайт The Information. Тя ще бъде достъпна първоначално в САЩ през първата половина на 2019 г., а през следващите месеци ще бъде пусната и в други страни, са съобщили трима независими източника, запознати с плановете на компанията. Очаква се телевизионното предложение на Apple да се предлага в над 100 страни, което ще направи компанията реален конкурент на Amazon и Netflix.

Услугата ще включва оригинално съдържание на Apple, което е безплатно за собственици на Apple устройства. Потребителите ще могат да се абонират и за телевизионни канали, собственост на други компании.

Прочетете още: Apple може да спечели милиарди със своя VoD услуга

Снимка: Macworld САЩ

Инвестиции за $4,2 милиарда в собствена продукция

Още през март т.г. в. New York Times обяви предположенията си, че Apple смята да стартира услугата през март 2019 г. Публикация на CNBC от октомври 2018 г. също коментира, че Apple планира дебют на услугата като част от изцяло преработеното ТВ приложение в началото на следващата година, според източници на CNBC.

Apple иска да продуцира собствено ТВ съдържание и харчи по този проект много пари. Компанията каза, че планира да похарчи $4,2 милиарда за оригинали програми до 2022 г., включително около $1 млрд. само през 2018 г., според статия във Variety. Този бюджет е по-малък от този на Netflix, която инвестира $6,8 млрд., а Amazon ще похарчи до $8,3 милиарда за собствено съдържание, според статия в английския Guardian от април 2018 г.

Снимка: Macworld САЩ

Телевизионният и филмов екип на Apple

Еди Кю от Apple създава своя видео екип от известно време. Екипът е базиран в Лос Анджелис и се ръководи от двама бивши шефове в Sony Pictures – Джейми Ерлихт и Зак Ван Амбърг, работили за Sony съответно 20 години и 15 години.

Когато бе назначен през юни 2017 г., Ерлихт каза: „За мен е чест да стана част от екипа на Apple. Искам да развие видеото по същия начин, по който Apple развива другите си услуги и потребителски продукти – с несравнимо качество“, пише в статия на Deadline Hollywood.

През септември 2017 г. Мат Чернис, президент на щатската телевизионна компания WGN, също се присъедини към екипа. Чернис бе човекът, стоящ зад успешни сериали като „Манхатън“ и „Салем“, а преди това е работил за Sony, Warner Bros. Pictures и Fox.

В края на октомври 2017 г. Apple добави към екипа и главния творчески директор на Channel 4 Джей Хънт. Хънт е известна със сериали като „Шерлок“, „Лутер“. Нейната нова роля в Apple е да стане творчески директор за Европа и за видео програмите за целия свят.

През февруари 2018 г. Apple нае изпълнителния директор на Gaumont Television Карол Трусел, която стана програмен директор в новото поделение „Видео програми за целия свят“. Трусел е била и продуцент на сериала на HBO „Истинска кръв“ (True Blood).

През юли 2018 TBI Vision съобщи, че Apple е наела шефа на BBC Films Джо Опенхаймер, който се присъедини към международния екип. Задача на Опенхаймер ще е да търси програми за международните абонати.

ТВ сериали, подготвяни от Apple

Чудите се какви програми създава екипът на Apple ? Компанията ревниво пази тази информация подобно на другите си продукти, но както винаги „изтичат“ слухове за подготвяните продукции. Планираният бюджет от $1 милиард за 2018 г. ще бъде инвестиран в 10 нови сериала, според в. Wall Street Journal и агенция Bloomberg. Еди Кю заяви на конференцията „South by Southwest“ през март 2018 г., че Apple планира да продуцира малко на брой, но качествени програми, а не да се фокусира върху количеството.

И все пак не очаквайте нещо като „Игра на тронове“ да се появи от студиото на Apple. Очевидно компанията не залага на секса или насилието. Според Bloomberg: „Apple иска да има комедии и емоционални драми за по-широка аудитория, подобно на хита на NBC „This Is Us“ и семейни заглавия като „Amazing Stories“. Apple иска висококачествени предавания с големи имена и широка аудитория, но не иска в тях да има безпричинно секс, ругатни и насилие, пише в. WSJ.

Колко ще струва ТВ съдържанието на Apple?

Тъй като хората са свикнали да плащат абонамент за услуги като Netflix и Amazon Prime Video, много от тях се чудят колко ще им излезе на месец Apple TV.

В момента Apple разполага с богата библиотека от филми и ТВ сериали, достъпни през iTunes, но вместо да ги гледате като платите абонаментна такса подобно на Netflix и Amazon, можете само да наемете или да купите филмите, или да купите отделен епизод или цели серии.

Това обаче ще се промени, когато Apple започне да разпространява собствено съдържание. Каква такса ще иска Apple още не е ясно, но в някои публикации се споменава, че съдържанието може да бъде давано и безплатно. Според източници на CNBC, Apple ще дава съдържанието без пари на притежатели на Apple TV, iPhone и iPad чрез приложението TV app. Статията на CNBC от 10 октомври 2018 г. посочва, че новата цифрова видео услуга на Apple ще предлага нейно собствено съдържание заедно със съдържание от други абонаментни услуги.

Но дори да иска абонаментна такса за услугата си, тя ще бъде по-ниска от тази на конкуренцията През юни 2018 г. публикация на Recode отбеляза, че Apple „имала намерение да продава абонамента за собствените си видео програми на цени, под тези на Netflix“. В същата статия се предполага, че Apple ще „пакетира“ цялото си съдържание в една абонаментна услуга, която ще включва Apple Music и AppleCare.

През юни 2018 г. анализаторът от RBC Capital Markets Амит Дариани каза, оригиналното тв съдържание има потенциал да ускори увеличаването на платената абонаментна база на Apple Music до над 100 милиона потребители през следващите 3 години. Дариани смята, че добавеното към Apple Music оригинално видео съдържание ще бъде „значителен“ фактор за ръст и на приходите през следващите няколко години.

Едно нещо е ясно. Apple едва ли ще предложи комерсиален модел, с който да намали абонаментната такса за потребителите. Говорейки за Recode през февруари 2017 г., Еди Кю от Apple каза за такива модели: „Не казвам, че никога няма да го направим. Не мисля, че това е посоката, в която трябва да вървим. Не мисля, че това искат и клиентите ни.“

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Какви нови и интересни неща може да ни разкаже Пламен Боев от Елит Софтуер

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас