Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Телекомуникации
17 окт
2018
 
 

А1 България успява да вдигне приходи и печалба и за третото тримесечие на 2018 г.

5,7% е ръстът на приходите на оператора, 6,6% е увеличението на печалбата преди данъци EBITDA.

564 прочитания

112,4 милиона евро са приходите на А1 България за третото тримесечие, което е с 5,7 на сто повече от същия период на 2017 г., като този ръст изключва еднократен приход от правно споразумение на телекома, получен през Q3 2017 г. Ако бъде отчетен този еднократен приход през миналата година, ръстът на общите постъпления на оператора ще е само 0,2%.

Заедно с увеличението на печалбата преди данъци и амортизации (EBITDA) в размер на 6,6% до 40 млн. евро това засилва тенденцията за постоянно подобряване на финансовите резултати на оператора, започнало преди около 1 година.

Прочетете още: А1 предлага мобилен дигитален портфейл

Общите приходи за 2017 г. на A1 България са 431,2 милиона евро, а сравнимата EBITDA - 130,1 милиона евро. За деветте месеца на 2018 г. приходите на оператора са 330 млн. евро, или с 3,4% повече от същия период на 2017 г. Печалбата EBITDA за периода януари – септември 2018 г. е 107,5 млн. евро, или с 3 на сто повече на годишна база.

Същевременно инвестиции на А1 за третото тримесечие са 26,3 млн. евро, или с близо 70 на сто повече отпреди година, но общо за деветте месеца на 2018 г. вложенията на оператора са с 8% по-малко – около 51 млн. евро при над 55,4 млн. евро за същия период на 2017 г.

От телекома свързват по-добрите резултати и с позитивен импулс в продажбите на услугите, последвал ребрандирането през май 2018 г. от Мтел на А1. Освен това компанията стартира редица иновативни продукти у нас, включително приложението за поточно слушане на музика A1 Xplore Music, цифровият портфейл A1 Wallet и кредитната карта А1. Целта на тези продукти е да се диверсифицират приходите на компанията, макар че не е ясно какъв е приносът на тези услуги към постъпленията на оператора през третото тримесечие.

За сметка на това собствените спортни канали MAX Sport , пуснати от А1 в началото на 2017 г., вече са доста по-разпознаваеми и търсени, особено след като А1 придоби правата за излъчване на важни събития като УЕФА Шампионска лига и испанската La Liga. Това съдържание вече има „позитивно влияние върху броя клиенти на фиксирани услуги и средния приход от фиксирана линия“, твърдят от А1 България.

 

Приходите от мобилни услуги на А1

бележат ръст от 0,5 на сто до 70,4 млн. евро, или над 62 на сто от всички приходи на компанията за периода. Средният приход от един мобилен абонат (т.нар. ARPU) нараства с 2,6% до 5,8 евро, а общият брой клиенти на договор за мобилни услуги расте с 0,8% до над 3,5 милиона. „Това компенсира в голяма степен спада в броя на клиентите на предплатени услуги от 10,2% до 513 хиляди, продиктуван от ограничението на максималния брой предплатени номера, които може да ползва всеки абонат“, обясняват от А1. Същевременно общият брой клиенти на мобилни услуги на оператора е намалял с 0,8% до малко над 4 милиона, по-точно 4 милиона и 24 хиляди в края на септември 2018 г.

Броят на потребителите на мобилни широколентови услуги е скочил с 6,1% до над 432 милиона, а на М2М абонаменти – с 5,6% до почти 417 милиона. Прави впечатление и намаляващият дял оказващи се клиенти (т.нар. Churn rate), достигнал ниво от 1,4% за третото тримесечие (2,4% година по-рано), като при абонатите на договор броят отказали се е още по-малък (0,9%).

Приходите от фиксирани услуги

отново растат по-бързо, този път с 12% до 26,2 млн. евро. Според А1 това се дължи и на успешното предлагане на корпоративни ИКТ и облачни решения на бизнеса, както и заради повишеното търсене на допълнителни услуги от настоящите клиенти на оператора. Броят на клиентите на фиксирани услуги също расте - с 2,3% спрямо същия период на 2017 г., достигайки над 1 милион към 30 септември 2018 г.. „Позитивният тренд при телевизионните и интернет услугите компенсира спада от намаляващата популярност на фиксираните телефонни услуги“, коментират от А1 България.

Броят на абонаментите за широколентови услуги е нараснал с 3,3% до 442,2 милиона, а на абонаментите за платена телевизия – с 4,7% до 499,7 милиона. Средният приход от една фиксирана линия (ARPL) нараства с 8,1 на сто до 12,8 евро на месец.

Компанията отчита отделно и приходите от устройства, като те бележат ръст с 24% до 14,4 млн. евро, което се дължи на засилените продажби на по-модерни смарт устройства, посочват от А1 България.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ИТ МЕНИДЖЪР НА ГОДИНАТА
Започна регистрацията за конкурса „ИТ мениджър на годината“

Започна регистрацията за конкурса „ИТ мениджър на годината“

Наградите на списание CIO и сдружението „Клуб на ИТ мениджърите в България” се дават за значителни постижения в областта на управлението и развитието на информационните технологии.
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас