Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
05 окт
2018
 
 

Коя е най-добрата система за автопилот на пазара?

Според американската потребителска организация Consumer Reports Super Cruise на Cadillac е по-безопасна от тази на Tesla, макар и по-трудна за употреба

638 прочитания

Автопилотът на Tesla често е сочен за най-способната и усъвършенствана система за подпомагане на шофьорите, която се предлага на пазара към днешна дата. Според Consumer Reports (CR) обаче първото място отива при Super Cruise на Cadillac.

Потребителската организация отличи Super Cruise в своята първа класация на частично автоматизирани системи за шофиране, тъй като, според тях, тази технология има най-добрия баланс между техническите възможности и сигурност, че шофьорите обръщат достатъчно внимание на безопасното управление. Това е от изключително значение, тъй като означава, че Cadillac мисли далеч отвъд чисто техническите възможности на всяка една система.

Като цяло, в класацията си CR оценява общо четири системи - Super Cruise на Cadillac CT6, автопилотът на моделите Tesla S, X и 3, ProPilot Assist на Infiniti QX50 и Nissan Leaf и Pilot Assist на Volvo XC40 и XC60. От организацията коментират, че са избрали тези системи, защото те са считани за най-успешните и добре познати в бранша.

Прочетете още: Bosch представи услуга за прогностичен анализ на пътната обстановка

 

Тест-пилотите са изследвали способностите и представянето на технологиите, доколко са лесни за използване и какъв мониторинг изискват, което задържа вниманието на шофьора. Те също така са взели предвид как различните системи реагират, когато водачът пренебрегва предупрежденията.

Автопилотът на Tesla има най-високата оценка от всички, когато става дума за възможности и лекота на използване, но разработката на Cadillac се справя по-добре от гледна точка на сигурността – яснота кога е безопасно да се използва, ангажиране на водача и реакция, когато предупрежденията за опасност се неглижират.

Частично автоматизираните системи, познати още като полуавтономни, обикновено използват сензори (камери и радари), както и картографиране на данни, комбинирани със софтуер, за да подпомогнат на шофьорите в някои задачи при определени условия. Тези системи биха могли да осигурят придържане в определена лента или адаптивен круиз контрол при движение на магистрала.

Системата ProPilot Assist, използвана от Nissan и Infiniti, се нарежда на трето място, а тази на Volvо е на опашката в почти всяка категория.

Потребителската организация също така изразява притесненията си относно начина, по който този вид системи се предлагат на пазара. Според тях производителите на автомобили изпращат към потребителите смесени сигнали, като ги оставят с впечатлението, че тези системи притежават функционалности за автономно управление.

Тестовете на CR и техните заключения вече имат ефект. От организацията заявяват, че Volvo вече са променили маркетинговата си стратегия и езика, с който описват Pilot Assist, като в официалния сайт на компанията вече не фигурират описания за автономно шофиране. 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Какви нови и интересни неща може да ни разкаже Пламен Боев от Елит Софтуер

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас