Uber Technologies Inc. е в началото на разговори за придобиването на компанията за доставка на храни Deliveroo. Според запознати с плановете на компанията сделката ще бъде за няколко милиарда долара.
Офертата за базираната в Лондон стартъп компания, която последно бе оценена на над 2 млрд. долара, ще бъде сериозен опит на Uber да постигне доминация в бизнеса с доставки на храна в Европа. Към момента точните параметри на сделката не са известни, но според източници от Deliveroo тяхната компания ще поиска сума, значително по-голяма от последната ѝ пазарна оценка.
Прочетете още: Тoyota инвестира 500 млн. долара в Uber
Разговорите, разбира се, могат да ударят на камък, тъй като Deliveroo и неговите инвеститори не са съвсем склонни да се откажат от независимостта си, коментират източници, запознати със ситуацията. Официалните говорители на Deliveroo и Uber отказват коментар към момента.
Дара Косровшахи, главен изпълнителен директор на Uber, превърна бизнеса на компанията с доставка на храна в най-голям приоритет при планираното първичното публично предлагане през втората половина на 2019 г. Но компанията със седалище в Сан Франциско не спира дотук и обмисля още серия придобивания. Тя вече е в разговори с близкоизточния си конкурент, доставчик на споделени услуги за транспорт, Careem. След като се раздели със своите местни компании, предлагащи споделени транспортни услуги, в Югоизточна Азия, Китай и Русия, Uber вече се стреми да купува конкурентите си, вместо да продава своите местни поделения.
Deliveroo е една от най-големите стартъп компании в Европа, като само за миналата година е събрала около 480 милиона долара от инвеститори, включително Fidelity Investments и T. Rowe Price Group Inc. Компанията е в пряка конкуренция с Uber Eats, звеното за доставка на храна на Uber.
През миналата година, доставчикът на храна проведе серия от преговор със SoftBank Group Corp., един от големите инвеститори в Uber. Преговорите рязко приключиха, след като SoftBank съсредоточи подкрепата си към Uber. Deliveroo избягва претъпкания американски пазар, но присъства много сериозно в европейските столици и общо 200 града на четири континента.