Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Сигурност
13 сеп
2018
 
 

Ново дело срещу Google, този път за нарушаване на GDPR

Специализираната в блокиране на реклами търсачка Brave внесе официална жалба, според която интенет гигантът злоупотребява с лични данни

535 прочитания

Специализираният в блокиране на реклами браузър Brave внесе официална жалба срещу Google, която би могла да създаде важен прецедент за търсачките и компаниите за дигитална реклама. Съоснователят на Mozilla, Брендън Айх, и неговата компания искат да се възползват от новите правила на GDPR, за да инициират общоевропейско разследване срещу Google и да проучат начина, по който платформата използва данните на хората. Според Brave най-голямата търсачка в света споделя навиците за сърфиране на потребителите със стотици компании, за да могат те да ги таргетират с реклами.

 

Прочетете още: Спазват ли компаниите изсикванията на GDPR?

В копие от жалбата, предоставено на Reuters, се твърди, че Google и други компании за дигитална реклама извършват "широкомащабни и системни нарушения на режима за защита на данните" чрез начина, по който персонализират рекламно съдържание. Според тях това се случва чрез процес, наречен "офериране в реално време", който се осъществява чрез два основни канала, OpenRTB и Authorized Buyers, като последният се управлява от Google. Brave твърди, че тези платформи събират и предоставят далеч повече лични данни, отколкото могат да бъдат обосновани с рекламна цел, и че те могат да включват и чувствителна информация за сексуалността, етническата принадлежност и политическите убеждения на потребителите, което нарушава изискванията на GDPR.

GDPR е първото законодателство за защита на личните данни, което предвижда значителни глоби за сериозни нарушения - до 4% от глобалния оборот на компанията. Така че, ако регулаторът се произнесе срещу Google, компанията ще бъде ударена с изключително тежка санкция. По-важното обаче е, че такова решение може напълно да подкопае модела на дигиталната рекламна индустрия, основан на потребителските данн. В интервю пред Reuters, Рави Найк, партньор в базираната в Лондон кантора ITN Solicitors, която представлява ищците, заявява, че "има вероятност резултатът да доведе до драматични последици, които могат да променят нашите основни връзки с интернет".

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Сергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в СофияСергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в София

Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас