Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
10 сеп
2018
 
 

Над 1,1 милиона електромобила ще купят в Китай през 2018 г.

Китайското правителство въвежда нови изисквания към електромобилите – поне 150 км пробег

1000 прочитания

Китай продължава да впечатлява индустрията с удивително бързото навлизане на електромобилите, или както ги наричат в Китай - „превозни средства с нова енергия (New Energy Vehicles, NEV). Ръстът на продадените в страната NEV автомобили надхвърля този от предишните 2 години. За периода януари – юни 2018 г. в Китай са продадени 373 хиляди пътнически електромобила, или 3 пъти повече от втория по големина пазар в САЩ. От тях само 15 000 са внос, а ръстът спрямо същия период на 2017 г. е 114%, показва изследване на шведския специализиран сайт EV-Volumes.com.

Допълнително за купени 49 000 търговски превозни средства, предимно електробуси и лекотоварни автомобили, което е с 60% повече от 2017 г. Китай е най-големият пазар на електрически превозни средства (ЕПС), като 50% от plug-in моделите на пътнически автомобили се продават именно там. При електрическите коли с търговско предназначение китайският дял надхвърля 70%, а износът на електробуси от Китай е доста значителен, коментира Виктор Ирле, пазарен анализатор от EV-Volumes.com.

През май тази година делът на NEV моделите е достигнал 4,8% от общите месечни продажби на пътнически автомобили в Китай, който е в размер на почти 2 милиона броя. Стремейки се да повиши стандартите на китайската електромобилна индустрия, правителството на Китай въведе през юни нови изисквания за получаване на субсидии за автомобили с „нова енергия“ - минималният пробег за моделите с акумулатор (BEV) е 150 км, a специфичният капацитет на батерията трябва да е поне 105 W/кг. Това е забавило търсенето на някои популярни модели електромобили, които не са отговаряли на изискванията, и те са били спрени от продажба. Ръстът през юни е бил намален до 80%, а предварителните резултати за юли показват 61% увеличение на годишна база. „Очакваме, че тази тенденция ще се запази и през втората половина на 2018 г., докато бестселърите като BAIC EC-Series се върнат отново на пазара“, коментира Ирле.

Прочетете още: Електромобилът KONA Electric на Hyundai ще дебютира на ELECTRO MOBILITY EXPO

Въпреки това забавяне анализаторите очакват продадените в Китай пътнически електромобили да достигнат 1,1 милиона, или с 83% повече от цялата 2017 г. Още 275 000 търговски електрически превозни средства ще бъдат закупени през 2018 г. Това означава, че делът на автомобилите с алтернативно задвижване ще достигне през декември 6%.

 

Ръст на пазара на електромобили в Китай. Изотчник: EV-Volumes.com.

През 2016 г. китайското правителство си постави за цел през 2020 г. NEV моделите да достигнат 6% дял от продажбите и поне 5 милиона електромобила, които да се движат по пътищата. При сегашното ниво на проникване на колите с алтернативно задвижване, тези цели, които още тогава се смятаха за твърде амбициозни, особено в сравнение с другите страни, ще бъдат надхвърлени с лекота.

От общо 1,1 милиона електромобила, 74% ще са модели само с акумулатори, а 26% ще са хибриди (PHEV). От общ пазар на пътническите автомобили от около 26,3 милиона (2,2% ръст спрямо 2017 г.), това означава дял на електромобилите от 4,2%, добавят анализаторите.

Пазарни сегменти и най-добре продавани електромобили в Китай през първата половина на 2018 г. Източник: EV-Volumes.com.

 

Пазарни сегменти и най-добре продавани електромобили в Китай през първата половина на 2018 г. Източник: EV-Volumes.com.

За цялата година по пътищата в Китай ще „тръгнат“ още 275 000 търговски електромобила, като половината от тях ще са големи автобуси, повечето от които изцяло електрически. В световен мащаб 98% от електробусите се продават именно в Китай. Лидер сред местните производители е Yutong, а лидер при износителите е BYD.

Електрическите мотори на Foton, електробусът на BEIC Group. Снимка: BEIC

Електрическите мотори на Foton, електробусът на BEIC Group. Снимка: BEIC

Вносните електромобили само с батерии дължат големи мита (наскоро митата бяха вдигнати от 25% на 40%). Освен това вносните електромобили не получават субсидии. Тези „възпиращи“ мита обаче не важат за големите луксозни коли и SUV моделите. По този начин Tesla става конкурентна алтернатива за високия клас. От всички внесени електромобили, две трети с доставени от Tesla, коментират анализаторите от EV-Volumes.com.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ИТ МЕНИДЖЪР НА ГОДИНАТА
Започна регистрацията за конкурса „ИТ мениджър на годината“

Започна регистрацията за конкурса „ИТ мениджър на годината“

Наградите на списание CIO и сдружението „Клуб на ИТ мениджърите в България” се дават за значителни постижения в областта на управлението и развитието на информационните технологии.
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас