Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
31 авг
2018
 
 

GfK: 215,3 млрд. евро е световният пазар на смартфони за първото полугодие на 2018 г.

Общо 693,5 милиона смартфона са продадени в света през първите 6 месеца на годината

802 прочитания

През последните десетилетия индустрията, свързана с мобилните телефони, се превърна в една доста сложна екосистема. Летвата на потребителските очаквания по отношение на смартфоните се вдига непрекъснато, като те остават основно персонално устройство.

Общо 693,5 милиона смартфона са продадени в света през първата половина на 2018 г. Общите приходите от тях са достигнали €215,3 милиарда, което е увеличение с 3% в сравнение със същия период на 2017 г. Потребителите показват ясни предпочитания към премиум моделите, което води до увеличение на средната продажна цена с 4%. Това показват данните за глобалния телеком пазар, оповестени от GfK на изложението IFA 2018 в Берлин.

„Продуктовите функции са важен фактор, които осигуряват по-добри изживявания на потребителите, коментира Игор Рихтер, експерт в GfK за телекомуникационната индустрия. Усъвършенстването на телефоните, обявени през тази година, ясно показва усилията, положени за преодоляване на досегашните граници на възможностите на смартфона. Тези функции и приложения постоянно се развиват с технологичните иновации, наличието на компоненти и по-достъпните цени. Размерите на екрана и камерите с висока разделителна способност са в основата на визуалните изживявания, осигурени от многоядрените процесори и голямото вътрешно хранилище. Почти две трети от всички смартфони, продавани днес, вече осигуряват възможност за снимане на видео Full HD или 4K. Това позиционира смартфона още повече като персонално устройство за игри и за развлечения с музика и видео с висока разделителна способност. На хоризонта вече се виждат 5G устройствата, с които тези изживявания ще станат още по-богати чрез приложения за мулти-плейъри или за споделяне на съдържание.“

Прочетете още: 1% ръст на глобалния пазар на телевизори заради моделите от висок клас

LG показа на IFA 2018 премиум модела G7 с Android One

LG показа на IFA 2018 премиум модела G7 с Android One

Онлайн търговията влияе върху традиционните продажби

Продажбите през телекоми и магазините за електроника остават най-влиятелните канали за производителите на смартфони. Онлайн каналите набират все по-голяма популярност заради удобството, спестяването на разходите и подобреното описание на техническите спецификации. Все още доминират продажбите през традиционните канали, но онлайн продажбите вече заемат 15-процентен дял от всички приходи, реализирани през първата половина на 2018 г. Това означава нарастване с 2 процентни пункта спрямо същия период на 2017 г.

Потребителите търсят скъпи премиум модели

Търсенето на смартфони е стабилно по отношение на продадените бройки, но индустрията с мобилните телефони продължава да отчита устойчив интерес към премиум устройствата. Потребителите обаче няма да сменят стария си модел, ако той все още се справя, тъй като са все по-загрижени за околната среда, както и от чувство за социална отговорност. Въпреки че се забелязва тенденция към удължаване на жизнения цикъл, потребителите са склонни да платят повече, ако получават повече функции от новия апарат.

Интелигентните функции също са все по-желани, затова все повече модели разполага с възможност за гласови потребителски интерфейси, базирани на изкуствен интелект и анализ на големи данни. Новите технологии за персонализирани гласови асистенти позволява „марката“ Artificial Intelligence (AI) да бъде използвана в различни интелигентни домашни устройства, които имат един и същи марков вид и потребителско изживяване. Комбинацията от гласови асистенти и нови сензори за улавяне на жестове предлага още по-обещаващи възможности.

Смартфоните с подобрена мобилна свързаност, многопотребителска игра, виртуална и добавена реалност още повече подобряват начина, по който потребителите могат да взаимодействат помежду си и осигурява нови приложения за „виртуални изживявания“ в движение.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ИТ МЕНИДЖЪР НА ГОДИНАТА
Започна регистрацията за конкурса „ИТ мениджър на годината“

Започна регистрацията за конкурса „ИТ мениджър на годината“

Наградите на списание CIO и сдружението „Клуб на ИТ мениджърите в България” се дават за значителни постижения в областта на управлението и развитието на информационните технологии.
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас