Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Цифрова телевизия
30 авг
2018
 
 

1% ръст на глобалния пазар на телевизори заради моделите от висок клас

Според GfK, общите продажби на телевизори за първата половина на 2018 г, са достигнали 45 милиарда евро

1047 прочитания

Продажбите на телевизори са достигнали €45 млрд. евро през първата половина на 2018 г., или с 1% повече от същия период на миналата година, като стимул за новите покупки е оказало Световното първенство по футбол в Русия, показват данните на германския пазарен анализатор GfK.

За цялата 2018 г. се очакват глобални продажби на общо 238 милиона устройства, което ще е с 2% повече от цялата 2017 г. Основните тенденции, които допринасят са този ръст, са устройствата от висок клас с доста по-висока средна цена, умните и свързаните телевизори, както и възстановяването на развиващите се пазари.

На ниво региони Латинска Америка допринася за глобалния растеж през първата половина на 2018 г., като там продажбите за скочили с 25 на сто. Регионът държи около 11 на сто от световния пазар на телевизори. Европа и Азиатско-Тихоокеанският регион се развиват в диапазона от минус 5% до плюс 4%.

Прочетете още: 8К телевизорите стигнаха до пазара - Samsung и LG пуснаха 8K модели

През първата половина на 2018 г. над половината от продадените телевизори (като стойност) са с екран 50 инча или по-големи. При тези модели цените достигат до над €4000. „Тези премиум устройства разполагат с функции като HDR за подобряване на контраста или OLED технологии, като тези технологии са фактор за увеличената цена. Стойностният обем на продажбите им е скочил с над 100%“, твърди Маркус Кик, експерт по потребителска електроника в GfK.

„Западна Европа се ориентира основно към OLED, но почти всички региони показват трицифрени темпове на растеж на тези модели. Очаква се и други производители да се присъединят към OLED сектора през втората половина на 2018 г., което ще увеличи динамиката на този пазар. От гледна точка на резолюцията на дисплея, 4K все още расте, очаква се първите 8K модели да бъдат представени на тазгодишното изложение IFA в Берлин“, добавя Кик.

Смарт функциите са вече стандартни в повечето продавани телевизори

Негативният ефект от тази тенденция е, че резолюцията Ultra HD и по-големите екрани увеличават енергийното потребление на телевизорите. В Европа през първите 6 месеца на 2018 г. само 33% от всички продадени телевизори са получили етикет за енергийна ефективност клас A+, а продажбите на модели клас A++ са пренебрежимо малки.

Успехът на новите платформи за поточно видео и увеличаването на младежката аудитория, която губи интерес към линейната ТВ програма водят до засилване на продажбите на смарт телевизори. От януари до юни 2018 г. пазарният дял на смарт телевизорите е скочил до 85%, при под 79% през 2017 г.

Следващата крачка са телевизори, управлявани с глас, като такива модели се предлагат от все повече производители, а това увеличават обхвата на домашните асистенти. Засега не всички гласови асистенти са интегрирани в телевизора и вместо това разчитат на външно умно устройство, с което да бъде управлявано гласово индиректно. Времето ще покаже дали това решение ще преобладава или това е просто междинна технология.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Какви нови и интересни неща може да ни разкаже Пламен Боев от Елит Софтуер

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас