Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
28 авг
2018
 
 

Тoyota инвестира 500 млн. долара в Uber

Този ход затвърждава тенденцията за все по тясно сътрудничество между компаниите от Силициевата долина и автомобилната индустрия

1069 прочитания

Toyota Motor Corp. ще инвестира около 500 млн. долара в Uber Technologies Inc. като част от споразумение между двете компании за съвместна работа върху технологии за автономни превозни средства, насочени към повишаване на безопасността и намаляване на транспортните разходи.

Toyota оценява пазарната стойност на Uber на 72 милиарда долара - малко по-високо от оценката на SoftBank Group Corp. по-рано тази година. Според условията на обвързването Uber ще интегрира технологията си за самоуправление в минивановете Toyota Sienna, които ще се използват в мрежата на доставчика на транспортни услуги, съобщиха от компанията.

Този ход е изключително важен за Uber, тъй като компанията търси всевъзможни начини за намаляване на разходите за разработка на технолии и покриване на загубите след фаталната катастрофа с участието на нейна кола, при която загина един човек в Аризона, САЩ. За миналата година, Uber са инвестирали 750 милиона долара в сегмента на самоуправляващи се превозни средства, което доведе до съкращение на бюджета за тази година. В последните месеци компанията преустанови операциите си в Аризона, свързани с самоходните автомобили, и съкрати около 400 тестови шофьори, някои от които обаче се очаква да се върнат на работа след допълнително обучение. Uber прекрати и тестовете в реални условия, които провеждаше по пътищата на Сан Франциско, Питсбърг и Торонто, докато текат разследванията на катастрофата в Аризона.

Прочетете още: По-безопасни ли ще са пътищата с автономните коли?

За компании като Uber и Lyft Inc., които развиват концепцията за споделен автопарк, автономните превозни средства биха могли да бъдат решение на един от най-важните въпроси – намаляването на разходите за шофьори. В същия момент, за автомобилни производители от типа на Toyota, които са флагмани на до голяма степен доминирана от частната собственост индустрия, потенциалът на самоуправляващите се коли да катализират развитието на споделен автопарк се превръща в огромно предизвикателство.

Затова и инвестицията на Toyota напомня много на тази на General Motors в Lyft от началото на 2016 г., която беше на същата стойност и отново като част от план за съвместно разработване на автономни превозни средства. Това беше и първият път, в който голям производител на автомобили влезе в партньорски отношения с компания, която предлага споделено използване на автомобили. Това трасира пътя на редица донякъде объркващи съюзи между центъра на американското автомобилостроене Детройт и този на технологичната индустрия – Силициевата долина.

Няколко месеца по-късно, General Motors придоби стартъп компанията Cruise Automation Inc., производител на система за модернизация на съществуващи автомобили с технология за автономно задвижване. Това позволи на автомобилния гигант по свой начин да се справи с конкуренцията на разрушителни за сектора технологични организации като Uber и Waymo на Alphabet Inc.

Докато General Motors приключва сделката за придобиването на Cruise, Toyota правят малка инвестиция в Uber, като планира да подпомогне за създаването на програма за лизинг на автомобили за потенциални шофьори на доставчика на транспортни услуги, както и развиването на споделен автопарк, включително с помощта на мобилни приложения.

SoftBank, които са големи привърженици на Uber, пък закупиха през юни близо 20% от акциите на притежаваната от General Motors стартъп компания Cruise, тъй като през следващата година автомобилният гигант планира да пусне в експлоатация роботизирана услуга за споделени автомобили. Месеци по-рано, SoftBank инвестира 1,25 млрд. долара в Uber, което я направи най-големия инвеститор в компанията с 15% дял по това време. Инвестицията на Toyota в Uber показва колко сериозно се гледа вече на технологиите за самоуправляващи се превозни средства”, коментира Глен Де Вос, главен технологичен директор на доставчик на автомобилен софтуер Aptiv PLC, и добавя: "Това е ясно признание на факта, че автомобилната индустрия трябва да направи нещо малко по-различно от традиционния модел, в който вече има добре установени партньори”.

Намаляването на разходите е приоритет за главния изпълнителен директор на Uber Дара Хосровшахи, който пое кормилото от Травис Каланик преди близо година след месеци на скандали. Той планира в рамките на следващата година да направи компанията публична, като по-този начин се стреми да запази растежа ѝПрез второто тримесечие приходите на Uber нараснаха с 63% до 2,8 млрд. долара спрямо година по-рано, а загубата на компанията се сви с 16% до 891 млн. долара.

 

 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас