Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
21 авг
2018
 
 

Трябва ли Apple да инвестира в Tesla?

Apple има нужда от иновативния дух на Tesla, а производителят на електромобили от оперативните възможности на технологичния гигант

1011 прочитания

Apple трябва да придобие дял в Tesla. Това ще бъде от полза и за двете компании. Това заяви един от сегашните инвеститори в компанията на Илон Мъск - Рос Гербер - пред CNBC в понеделник. По думите му тази възможност е “подарък на подаръците” за Тим Кук, CEO на технологичния гигант. Според Гербер, който е съосновател и CEO на Gerber Kawasaki, потенциалната инвестиция на Apple в производителя на електромобили може да отвори нова страница в технологичната индустрия.

 

Прочетете още: Apple на прага на 1 трилион пазарна капитализация

През изминалата година, Tesla се сблъска с редица проблеми, засягащи широк спектър от въпроси, включително постигането на производствените цели заложени в проекта Model 3. Изпълнителният директор Илон Мъск дори призна преди броени дни, че миналата година е била "най-мъчителната" и "болезнено трудна" в неговата кариера. Наскоро пък ексцентричният бизнесмен разтърси пазарите, след като обяви, че е готов да превърне Tesla в частна компания, като изкупи акциите при нива от 420 долара на акция. По думите му тогава - финансирането на идеята е гарантирано. Тези изказвания на Мъск дори бяха проверени за законосъобразност от Комисията по ценните книжа и фондовите борси на САЩ.

Всъщност, ежедневните проблеми на Мъск са оперативни. Точно такива, за каквито в миналото Стив Джобс нае Тим Кук да се справя. И Кук е наистина идеален за тази роля. В миналото, Apple и Tesla нямаха много допирателни, тъй като Мъск нямаше нужда от това. В момента обаче е повече от ясно, че той се нуждае от помощ”, смята Гербер.

Инвеститорът обръща внимание и на друг аспект от евентуалното сътрудничество между двете технологични компании, като отбелязва, че в Tesla заместват пропуските в мащабирането и оперативната готовност с иновации – нещото, което е от изключително значение за Apple в дългосрочен план.

С огромния си финансов ресурс и дълбоката лоялност към марката от страна на потребителите, Apple стана първата публично търгувана компания, която достигна пазарна оценка от 1 трилион долара. Това се случи в началото на август, а оттогава водената от Тим Кук организация продължи своята възходяща траектория. Въпреки огромния си успех обаче, Apple също често става обект на натиск. Някои инвеститори например се притесняват, че стагнацията в продажбите на iPhone може да предизвика неприятности за компанията в бъдеще.

"Най-големият ми страх, свързан с Apple, е, че те изостават значително с иновациите и не виждам къде ще се намират след пет-десет години. Не мисля, че тогава основните устройства ще бъдат смартфоните”, категоричен е Гербер.

Иван Фейнсет, главен инвестиционен директор на Tigress Financial Partners, също споделя мнението, че Tesla може да предложи прилична инвестиционна възможност за Apple, но заявява, че инвестицията нито ще разруши, нито ще изстреля напред технологичния гигант.

"Не мисля, че Apple е в упадък, все още е във възходяща траектория", смята Фейнсет и добавя, че носимата електроника и гласовият асистент Siri са области, които могат да донесат още растеж и иновации за компанията, но инвестицията в производителя на електромобили може да предложи на Apple уникална възможност да вземе участие в развитието на техните технологии, което обикновено се случва вътрешно-организационно. "С наличните 240 милиарда Apple има достатъчно пари да купят Tesla, Ford, Fiat, Ferrari, Harley-Davidson и въобще каквото си пожелаят", коментира Фейнсет и добавя: "Ако искат да се занимават с производството и по-специално с интегрирането на технологии в автомобилната индустрия, финансовото участие в Tesla определено придобива смисъл”.

Според Гербер именно мобилността може да бъде голямата възможност за Apple в бъдеще. Така че, след като секретният проект на технологичния гигант за разработка на автономни превозни средства – Project Titan – няма никакви резултати, инвестицията в Tesla изглежда като много добър ход. “Ако Apple сключи сделка с Tesla и интегрира операционната си система и магазина си за приложения в нейните автомобили, това ще отвори изцяло нов канал за компанията да продава своите услуги и приложения на клиентите”, смята още Гербер.

Според него Apple трябва да закупи между 5 и 10% от Tesla, само за да инсталира своята операционна система в емблематичния за електромобилите на компанията екран в средата на таблото, което ще реши и много проблеми на самия автомобилен производител. Съоснователят и CEO на Gerber Kawasaki е категоричен, че независимо дали Tesla ще стане частна компания или не, Apple трябва да действа сега, когато Мъск активно се оглежда за нови партньори.

Потърсени за коментар от CNBC, от двете компании отказаха да коментират евентуалната възможност за съвместна работа.

 

 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Изключително бързи възможности за обработка на трудоемки и тежки задачи, както и на невъобразими до момента количества данни

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас