Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Интернет
20 авг
2018
 
 

Какво се случва с Tencent?

Значителното забавяне на бизнеса с игри затруднява развитието на китайския технологичен гигант

527 прочитания

Акциите на Tencent наскоро се понижиха, след като китайският технологичен гигант регистрира разочароващото второ тримесечие на 2018 г. Приходите на компанията нарастват с 30% спрямо същия период на миналата година и достигат до 73.7 млрд. юана (10.7 млрд. долара), но това се оказва най-бавният темп на растеж на компанията в последните три години, като тя не успя да оправдае очакванията на анализаторите за 37% ръст.

Нетната печалба на Tencent се понижи с 2% до 17,9 млрд. юана (2,6 млрд. долара), отбелязвайки спад на печалбата за първото тримесечие на годината за първи път от 2005 г. насам, като изненада неприятно анализаторите, които очакваха ръст от 8%. Въпреки това нетните приходи по общоприетите счетоводни принципи (GAAP), които изключват влиянието на придобивания, инвестиции и други еднократни разходи, са се увеличили с 20% до 19,7 млрд. юана (2,9 млрд. долара).

Прочетете още: Спад в цената на акциите на Tencent заради спряна от регулаторите игра

Проблемите на Tencent са причинени най-вече от значителното забавяне на бизнеса с онлайн игри – перо, което генерира над една трета от приходите за тримесечието. Нека да разгледаме по-отблизо защо най-големият бизнес на Tencent се превръща в основна пречка.

Регулаторни кошмари

Китайските регулатори обикновено подхождат предпазливо към видеоигрите. През 2000 г. правителството забрани продажбите на конзоли заради опасения, че игрите ще повлияят на умственото развитие на децата. Забраната беше омекотена през 2015 г.

Миналата година, китайският държавен вестник People's Daily нарече мобилната игра Honor of Kings, известна още като Arena of Valor, "отрова", която подхранва пристрастяването сред непълнолетните. Tencent отговори на критиките, като ограничи ежедневното време за игра за геймъри под 12 години. Този ход успя да намали медийните атаки.

Въпреки това китайското правителство продължи да контролира видеоигрите по различни причини, включително "изкривяване" на китайската история с даването на суперсили на историческите герои, провал при популяризирането на социалистическите ценности и т.н.

В резултат на това, две от най-големите лицензирани компютърни игри на Tencent - PUBG и Fortnite – не получиха одобрение от регулаторите в Китай, вероятно поради насилието в тях. Персоналните версии на PUBG на Tencent вече получиха одобрение, но регулаторите все още не са дали зелена светлина за микротрансферите в играта заради притеснения относно техния “хазартен характер”.

Иначе Tencent претърпя най-големия си удар в средата на август, когато регулаторите изведнъж забраниха Monster Hunter: World, популярна компютърна игра, разработена от Capcom, което се случи по-малко от седмица след пускането ѝ на пазара. Причините за решението все още не са ясни. Това се превърна в огромно препятствие за платформата WeGame на Tencent, която разпространява компютърни игри.

За да усложнят допълнително ситуацията, китайските регулатори наскоро спряха одобрявнето на всички нови лицензи за игри в Китай, вследствие на институционални сътресения. Засега не е ясно кога те ще бъдат преодолени.

Оценка на щетите

Приходите на Tencent от онлайн игри са намалели с 6% през второто тримесечие на годината - значително забавяне от двуцифрения ръст на продажбите на единицата през предходните тримесечия. Ето разбивка как компанията се справя в сегментите смартфони и компютърни игри:

Игрите Honor of Kings и QQ Speed удариха рамо на смартфон бизнеса на компанията, но застаряващите игри не можаха да компенсират липсата на нови хитови заглавия през тримесечието. Общият брой дневни потребители на продуктите на компанията се увеличава от година на година, но монетизацията им намалява прогресивно.

Сегментът за видеоигри на Tencent продължава да се бори с конкуренцията, тъй като голяма част от геймърите се обърнаха към мобилните устройства, а League of Legends продължава да губи играчи. Компанията очаква Monster Hunter: World и компютърните версии на PUBG и Fortnite да съживят тази част от бизнеса, но и трите игри остават без право на разпространение в Китай - най-големият пазар за игри в света.

Но все още има надежда ...

Нещата сега изглеждат мрачни за Tencent, но компютърните версии на Fortnite и PUBG могат да бъдат одобрени във времето, заедно с микротрансферите за PUBG Mobile.

Дотогава Tencent все още има много други сектори с висок растеж. Приходите от услуги с добавена стойност от социалните мрежи, които възлизат на почти една четвърт, се увеличиха с 30% през второто тримесечие, подхранвани от ръста на платените абонати в медийните платформи като Tencent Video и Tencent Music.

Приходите от онлайн реклама на Tencent, които представляват почти една пета от продажбите, са скочили с 39% спрямо предходното тримесечие, подкрепени от ръста на приложението за мобилни съобщения WeChat, което увеличи месечните си активни потребители с 10% до 1.06 милиарда, приложението за споделяне на снимки Moments и неговата мобилна рекламна мрежа, както и каналът за новини QQ KanDian.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Сергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в СофияСергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в София

Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас