Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
14 авг
2018
 
 

Почти 5% ръст отбеляза Vivacom за първите 6 месеца на 2018 г.

Компанията отчита и 5,8 на сто годишно увеличение на коригираната печалба EBITDA.

852 прочитания

С общо 453 млн. лева приходи за периода януари – юни 2018 г. Vivacom запазва първото място на телекомуникационния пазар у нас, след като излязоха финансовите резултатите на другите два големи телекома в България -A1 Българя и Telenor Българя. Приходите на А1 за първото полугодие на 2018 г. са 217,5 млн. евро (425,4 млн. лв.), а на Теленор България - 243 млн. лв.

Атанас Добрев, главен изпълнителен директор на Vivacom

Освен ръст на приходите, Vivacom успява да вдигне и нивото на печалбата преди данъци и амортизации с 5,8 на сто до 170.5 млн. лв. Компанията успява да увеличи и броя на IPTV абонатите си, които към 30 юни тази година са с 15,6% повече от преди една година. Същевременно делът на оператора от пазара на мобилни услуги вече достига 30 на сто, като в края на полугодието броят на мобилните потребители е малко над 3,053 милиона, 88% от които са сключили абонаментен договор. Расте и делът на приходите от мобилен интернет, достигайки 43% дял от общите постъпления от мобилни услуги, въпреки че мобилната широколентова връзка почти винаги се предлага в пакет с минути за разговори. Ръстът на мобилното интернет потребление се дължи и на доброто 4G покритие, което достига 99% от населението, обясняват от Vivacom,

Прочетете още: И Vivacom пусна VoLTE услуга в 4G мрежата си

При фиксираните услуги

компанията също се представя добре, като над 492 хиляди абонати използват широколентовия фиксиран интернет, или с 9 на сто повече спрямо 30 юни 2017 г. Над половината от тези абонати разчитат на изградената оптична мрежа, която покрива близо 1 милион и 150 000 домакинства в страната. Потребителите в селищата, в които липсва такова покритие, могат да използват мобилната фиксирана услуга на телекома.

Общо 456 хиляди са и домакинствата, абонирали се за платената телевизия на Vivacom, като 47,3% от тях използват IPTV, или с 15,6% повече от края на юни миналата година.

Инвестициите на оператора продължават да са насочени към развитие на технологичната инфраструктура, като 66 на сто от вложените за периода 65 млн. лева са именно в нея.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Сергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в СофияСергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в София

Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас