Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
14 авг
2018
 
 

Спад в цената на акциите на Tencent заради спряна от регулаторите игра

Китайските власти забраниха "Monster Hunter: World" заради несъответствие с регулаторните изисквания

686 прочитания

Във вторник сутринта, акциите на технологичния гигант Tencent паднаха с повече от 3% на борсата в Хонг Конг, след като китайските регулатори спряха продажбата на супер нашумялата видеоигра "Monster Hunter: World" в платформата за разпространение WeGame. Този ход от страна на властите идва по-малко от седмица след началото на продажбите на играта в Китай, което започна на 8 август. В изявление, публикувано на китайски език в уебсайта на WeGame, се казва, че играта вече не се продава, тъй като нейното съдържание не отговаря на регулаторните изисквания. От самата компания пък обявиха, че потребителите, които вече са закупили играта, могат да получат пълно възстановяване на средствата си за пет работни дни, ако кандидатстват за това до 20 август. Иначе запалените геймъри могат да продължат да играят и след тази дата, но от Tencent не могат да гарантират колко време ще бъде достъпна още "Monster Hunter: World".

Прочетете още: Google с нова стратегия за инвазия на китайския пазар

Според Financial Times, който се позовава на източник, близък до WeGame, премахването не се дължи на оплаквания от страна на потребители, а на "вътрешна бюрократична борба" в новия регулатор на китайските медии.

WeGame е версия на популярната платформа за разпространение на компютърни игри Steam, управлявана от Tencent и разработена от Valve Corporation. През юни обаче, от Valve обявиха, че си партнират с китайски разработчици, за да вкарат Steam в огромния китайски пазар на видеоигри, което потенциално може да доведе до пряка конкуренция с WeGame.

В крайна сметка акциите на Tencent паднаха с 3.71%, а дали този спад ще продължи зависи и от финансовия отчет за второто тримесечие на годината, който се очаква да получи публичност в сряда.

"Monster Hunter: World" е създаден от японския производител на видеоигри Capcom. В нея играчите преследват чудовища в различни карти, като могат да правят това както самостоятелно, така и в отбори по четирима. Миналия месец Capcom заяви, че играта е имала кумулативни продажби от 8,3 милиона копия за тримесечието, приключило през юни, като Tencent придоби лиценза да я продава на китайския пазар.

През последното тримесечие бизнесът с игри на Tencent увеличи осезаемо цялостните приходи на компанията. Тези от игри за смартфони са нараснали с 68% на годишна база благодарение на заглавия като "Honor of Kings". Приходите от компютърни игри се изравняват с нивата от преди една година, но Tencent има две хитови заглавия в своето портфолио, на които разчита да осигурят по-добро представяне през 2018 г. Първата е "PlayerUnknown's Battlegrounds", или PUBG, масов онлайн мултиплеър. Tencent има право да я разпространява в Китай, но одобряването на монетизацията ѝ от страна на регулаторите все още е в процес и не е завършило. Другата игра е "Fortnite", разработен от компанията Epic Games, в която Tencent има голям дял.

 

 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ИТ МЕНИДЖЪР НА ГОДИНАТА
Започна регистрацията за конкурса „ИТ мениджър на годината“

Започна регистрацията за конкурса „ИТ мениджър на годината“

Наградите на списание CIO и сдружението „Клуб на ИТ мениджърите в България” се дават за значителни постижения в областта на управлението и развитието на информационните технологии.
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас