Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
06 авг
2018
 
 

Пет от най-впечатляващите електромобила, които се очакват в следващите две години

Платформите за разработка на електрически коли на много компании имат потенциала да променят из основи индустрията

967 прочитания

Електромобилите са една от най-коментираните теми в технологичните издания, но често в материалите става дума за прототипи, които все още няма как да бъдат закупени. Това обаче може да се промени радикално само в рамките на две години, тъй като вече има десетки програми в сферата, които се очаква да бъдат достъпни за потребителите в рамките на следващите няколко години, което ще промени индустрията завинаги.

В този материал ще разгледаме пет от най-впечатляващите нови електрически автомобила, които могат да бъдат закупени през следващите 2 години.

Ключовата дума тук е "нови", защото към момента има няколко наистина забележителни електрически модела, които можете да закупите още днес, като Tesla Model 3 и Chevy Bolt EV. Те определено ще запазят за себе си приза за пионери на пазара, но, освен тях, съвсем скоро се очаква редица нови програми да се превърнат от прототипи в завършени продукти. Става дума за електромобили, които или ще бъдат лесно достъпни, или ще преобърнат с главата надолу цели сегменти от индустрията.

Прочетете още: Tesla с нова производствена цел – 10 000 Model 3 на седмица

VW I.D. Concept

Засега този автомобил на Volkswagen е известен само като VW I.D. Concept, но има достатъчно индикации, че накрая той може да бъде наречен NEO. Компанията планира да пусне този модел в производство през 2020 г., въз основа на концепцията, която разкри през 2016 г.

По-рано тази година германското списание Bild обяви, че разполага с първото изображение на тази електрическата кола, която намира място в нашия списък, тъй като цялата изтекла до момента информация говори, че Volkswagen смята да направи VW I.D. Concept първата си изцяло електрическа кола за масово производство.

VW Golf е един от най-популярните модели на германския автомобилен производител, но въпреки това неговата електрическа версия - e-Golf – не се радва на голям успех, тъй като тя е просто вариация на вече съществуващите коли от серията, задвижвани с газ или дизел.

За сметка на това, новото превозно средство на Volkswagen е изградено из основи с идеята да бъде задвижвано чрез електричество и да се произвежда масово, с цел да се постигне прилична цена, която понастоящем се оценява на около 30,000 долара. Германската комания вече е сключила договори за батерии, които се изчисляват в милиарди, което също показва, че новият електромобил ще бъде произвеждан в големи обеми. Това ще превърне Volkswagen във втория сериен производител, след Tesla. Освен това германският автомобилен гигант планира да превърне VW ID. Concept/NEO в ракета носител за последната си технология за автономно задвижване.

Обхват: 250 мили

Батерия: 60 kWh (прогноза)

Цена: ~ $ 30,000 (неофициално)

Наличност: 2020

Mercedes-Benz EQC

Оставаме в Германия, но сменяме сегмента - SUV. Докато EQC излезе през следващата година, вече ще има 3 или 4 изцяло електрически опции в този клас, така че в този модел няма нищо уникално. Появата му обаче може да доведе до значителни промени в самия сегмент, като електромобилите поемат най-големи пазарни дялове в премиум частта.

След 2020 г. повечето купувачи на премиум SUV ще трябва сериозно да обмислят преминаването към електричество, още повече, че този тип автомобили в момента са един от сериозните източници на замърсяване, свързн с автомобилната индустрия.

EQC има и друга важна роля – този модел е първият Mercedes-Benz създаден да бъде изцяло задвижван с електричество, като част от новата платформа на Daimler. Тя включва новия бранд на компанията за разработка на електромобили – EQ – който ще представи още три модела през следващите няколко години.

Иначе се очертава EQS да бъде силно конкурентен в сегмента SUV. Той е оборудван с акумулаторна батерия с мощност от 70 kWh, която да осигурява около 250 мили обхват. Това обаче не значи, че на Mercedes-Benz ще им бъде лесно да се наложат, тъй като в следващите няколко години се очкава появата на няколко луксозни SUV с изцяло електрическо задвижване.

Що се отнася до захранването, от компанията казват, че EQC е оборудван с два електрически мотора на предния и задния мост с обща мощност до 300 kWh I и твърдят, че може да ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от пет секунди.

Обхват: ~ 250 мили

Батерия: 70 kWh

Цена: ~ $ 70 000 (неофициално)

Наличност: 2019

Volvo all-electric XC40

Новото XC40 на Volvo е много добре прието в популярния компактен SUV сегмент и сега производителят на автомобили потвърди, че планира да направи изцяло електрическа версия още през следващата година. За разлика от Mercedes-Benz EQC и Audi e-tron quattro, които може би ще се окажат в по-висок клас, XC40 трябва да дойде с по-ниска цена.

За съжаление, все още не се знае много за спецификациите на новия проект на Volvo, но последната платформа на компанията – CUV – поддържа няколко типа задвижващи механизми, един от които е изцяло електрически.

Ако се върнем на цената, трябва да кажем, че съществува възможност Volvo да оцени изцяло електрическия си модел значително по-скъпо от настоящата версия, която тръгва от цени 36 000 долара. Това е често срещан проблем при производители, които продават едновременно две версии на един и същ модел.

Ако цената надхвърли 45 000 долара, експертите смятат, че може да стане непродаваема, но в нивата до 40 000 тя може да се окаже достатъчно атрактивен вариант.

Обхват: 250 мили (прогноза)

Батерия: 70 kWh (прогноза)

Цена: $ 45,000 (не официално)

Наличност: 2019

Porsche Taycan

Taycan, известен доскоро като Mission E, има потенциала да убеди много застъпници на бензина, газта и дизела (каквито са и голяма част от феновете на Porshe) в предимствата на електричеството като задвижваща сила. Въпреки че новата разработка на Porsche ще бъде по-скъп, премиум автомобил, на нея се възлагат надежди да привлече много скептици към идеята за налагането на електромибилите като най-често срещан избор.

За разлика от много автомобилни производители, които опипват сегмента на електромобилите, но продължават да акцентират върху досегашните си технологии, Porsche дават знаци, че обръща сериозно внимание на възможностите за реална промяна. Или поне в тази посока сочи програмата за електромобили Taycan. Компанията сякаш е решена да направи новия си модел възможно най-изпипан, дори това да навреди на продажбите на Panamera.

Не на последно място, Taycan ще стане първата изцяло електрическа кола с 800-волтова зареждаща система, която ще може да се възползва от всички нови 350 kWh "ултра-бързи "зареждащи станции, които понастоящем се разполагат по целия свят.

Обхват: ~ 300 мили

Батерия: 100 kWh (прогноза)

Цена: $ 80,000 + (неофициално)

Наличност: 2019

Tesla Roadster

Tesla връща проекта Roadster, който представи преди повече от 10 години, с нова версия на автомобил. Компанията има за цел да направи електрически суперавтомобил, който напълно да убеди индустрията в силата на електричеството. Според Илон Мъск новият електромобил е „разбиване на бензиновите коли“, като идеята му е Roadster да се превърне в най-бързата кола, произвеждана някога.

Засега компанията не поема никакви рискове и покрива всички изисквания да изпълни крайната си цел. Очаква се Roadster да се превърне в първата серийна кола, която да развива от 0 до 60 км за под 2 секунди и максимална скорост над 250 мили / час.

Освен това новата разработка на Tesla ще бъде и първият електрически автомобил с обхват над 1000 километра за едно зареждане.

Всички тези характеристики може би изглеждат прекомерни, заедно с цената, която ще започва от 200 000 долара, но те ще променят перспективата на много хора, които все още не се доверяват на електрическите батерии.

Обхват: 620 мили (1,000 км)

Батерия: 200 kWh

Цена: 200 000 долара +

Наличност: 2020

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Дирк Хондел, VMware: Отвореният код не означава по-ниски разходиДирк Хондел, VMware: Отвореният код не означава по-ниски разходи

Философията, стояща зад софтуера с отворен код дава на света неща като Linux. Много хора гледат на тази идея като на конкурираща се онази, стояща зад “затворените” решения, придобивани по традиционен начин. С усложняването на ИТ...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас