Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Телекомуникации
30 юли
2018
 
 

Ренесансът на SMS и гласовата поща

Въпреки че доскоро тези два инструмента бяха сочени за остарели и неефикасни, днес все повече компании обръщат поглед към тях

1399 прочитания

SMS (short message service) комуникацията е мъртва, а гласовата поща е остаряла технология. Това са обичайните оценки за тези две услуги от зората на мобилната комуникация, но дали наистина е така?

SMS и гласовата поща са смятани за стари и неефективни решения, които трябва да бъдат заменени от по-модерни алтернативи. Често се чуват и тези, че те до голяма степен са заменени от инструменти за работа в екип като Slack, когато става дума за бизнес. Но макар да е вярно, че броят на SMS съобщенията достигна своя връх през далечната 2011 г. (само в САЩ са били изпратени над 2,3 милиарда съобщения), този тип комуникация все още сякаш не е казала последната си дума.

Още повече, че това погрешно схващане за масовата употреба на по-модерните инструменти за екипна комуникация се разобличава от елементарната статистика. Все пак всеки потребител с мобилен телефон има достъп до SMS комуникация, което определено не важи за приложения като Slack. За пример, това комуникационно решение има едва 3 милиона платени активни потребители, докато в същия момент около 6 милиарда души имат достъп до SMS. Това означава, че 99,5% от хората, които имат възможност за комуникация чрез SMS, не са платени потребители на Slack.

Прочетете още: Скоро Android Messages ще предлага нови опции

А какво да кажем тогава за по-малки платформи като HipChat и Stride? Сами по себе си те надали могат да бъдат припознати като сериозна алтернатива. Може би заради това миналата седмица Atlassian, компанията която стои зад двете комуникционни решения, влезе в партньорство със Slack, като предостави за ползване потребителските си бази. В замяна, Slack ще бъде модернизиран, за да се интегрира по-добре и с другите продукти на Atlassian като Jira Server и Cloud, Trello и Bitbucket.

RCS и SMS

В последните години интернет гигантъ Google определено стана по-агресивен, а наскоро дори популяризира стандартът RCS (Rich Communication Services – обогатени комуникационни услуги), като заместител на SMS комуникацията. Много оператори също използват RCS стандарти, но често техните решения работят като налични за сваляне комуникационни приложения.

Така или иначе, в близко бъдеще повечето потребители ще получат като услуга чат функционалност от своите оператори. Но въпреки това, SMS продължава да бъде изключително мощна среда за бизнеса.

Един от факторите, който спомага за продължаващото разпространение на SMS технологията, е свързан с това, че тя вече не е функционалност само на мобилните телефони. Разширението за Chrome, наречено Send Your Email to SMS и разработено от CloudHQ, например позволява на потребителите да изпращат и получават SMS съобщения в Gmail (след като инсталирате разширението и направите проста настройка, можете да изберете някой от вашите контакти в Google, да му изпратите имейл от Gmail и той да пристигне в смартфона му под формата на SMS). Това е пример, който показва нагледно как можете да изпращате SMS без фактически да пишете такъв на телефона си. Този начин на комуникация е много удобен, когато потребителите, с които искате да влезете в контакт, предпочитат да получават съобщения на смартфона си, вместо в електронната поща.

Също така съществуват услуги, които позволяват известяване чрез SMS при получен имейл, който съдържа в текста определено словосъчитание или име на контакт. И тук не става дума за обикновено предупреждение, резюме или връзка за достъп, а за целия текст на електронната поща.

През изминалия месец Google дори въведе услугата Messages for Web, която дава възможност на потребителите на Android да изпращат SMS от уеб браузър.

В същото време много компании използват SMS комуникацията, за да пробият апатията на потребителите, предизвикана от постоянните нотификации, които смартфоните изпращат. Стартъп компанията от Силициевата долина - The Nudge – например използва именно SMS, за да съобщава на потребителите си новини и полезни съвети, които не са свързани с използването на компютър или смартфон.

SMS-те имат и своето място в маркетинга. Редица проучвания сочат, че над 2/3 от потребителите отварят всяко съобщение, което получат, докато тези, които твърдят това за електронните си писма, са в пъти по-малко. Затова и някои от най-големите корпорации започнаха да добавят мощни нови услуги, базирани на SMS. Такъв пример са Oracle, които обявиха през юли, че са добавили SMS агрегатор към платформата си за управление на работата с клиенти Responsys, наречен SMS Public Aggregator Network (SPAN).

SMS комуникацията запазва своите позиции и във финансовия сектор, където редица банкови и небанкови институции я използват за потвърждаване на самоличност и двуфакторно удостоверяване. След като срещу ePay например беше направен опит за масирана фишинг кампания, която целеше кражбата на лични данни на милионо потребителите, от компанията въведоха услуга за защита с изпращане на временен SMS код, който е валиден 30 минути.

Завръщането на гласовата поща

Гласовата поща също често е описвана като остаряла и нефункционална към днешна дата. По същество тя е система за опосредствана връзка при неуспешен опит за осъществяване на контакт на живо и се появи като един вид дигитален телефонен секретар.

Основният проблем с гласовата поща обаче винаги е бил, че тя е наистина лесна за използване от изпращача, но не така стоят нещата за получателя, който трябва да преслушва съобщението и да си записва споделената информация, която понякога може да бъде много.

Но ако това важеше в минало време, сега вече има достъпни технологии, особено тези за автоматична транскрипция, които улесняват неимоверно този процес. Много хора използват Google Voice например, който, освен всичко друго, превръща гласовите съобщения в текст и ги изпраща на електронната ви поща.

Гласовата поща дори се превръща в основа на нов бизнес модел. Услуга, наречена JMP, позволява на потребителите да си изберат телефонен номер, който да дават при срещи с непознати потенциални бизнес партньори. Този телефон обаче никога не звъни, а просто приема гласовата поща, която след това се дешифрира и текстът се изпраща на посочен имейл адрес. Всичко това се случва през платформата Jabber.

Google неотдавна пък реши да използва гласовата поща като капан за спам обаждания. Този месец компанията пусна бета версия на приложението Google Phone. Когато приложението заподозре, че определено входящо обаждане е спам или маркетингово, то въобще не стига до телефона, а до гласова поща.

Дори Linkedin се обърна към тази остаряла технология. Миналата седмица компанията обяви, че потребителите вече могат да изпращат гласови съобщения, записани чрез мобилни приложения, които пристигат в електронната ви поща в платформата. 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Изключително бързи възможности за обработка на трудоемки и тежки задачи, както и на невъобразими до момента количества данни

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас