Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Интернет
03 юли
2018
 
 

Технологичният сектор скочи срещу калифорнийския Consumer Privacy Act

Новото законодателство за защита на личните данни в американския щат е инспирирано от GDPR и задължава сайтовете да обясняват за какво използват данните и на кого ги продават

893 прочитания

Технологичната индустрия се мобилизира срещу новия закон за защита на личните данни в Калифорния, който е инспириран от Общия европейски регламент за защита на личните данни – GDPR – и вероятно е най-рестриктивния в страната.

Калифорнийският Consumer Privacy Act премина набързо през обсъжданията на щатските власти и беше одобрен единодушно. Той изисква интернет сайтовете да показват какви данни се събират, за какво ще се използват и има ли трети страни, на които се предоставят, и за какво. Потребителите също така ще имат правото да се отказват данните им да бъдат събирани и продавани, както и това информацията за тях да бъде изтрита.

Въпреки че законът ще влезе в сила чак през 2020 г., той вече предизвика реакция от страна на технологичния сектор, който настоява за промени.

Прочетете още: Китай и защитата на личните данни

Робърт Калахан, вицепрезидентът по връзките с държавната администрация на Internet Association, в която влизат някои от най-големите компании в сферата, изрази сериозни притеснения от липсата на информация и обществено обсъждане преди приемането на закона.

"Политиката за регулиране на данните е сложна материя и оказва влияние върху всеки сектор на икономиката, включително и върху интернет индустрията. Това превръща липсата на обществена дискусия и прозрачност на процес по приемането на новото законодателство в много сериозен проблем", смята Калахан и добавя, че е “от решаващо значение да продължим да работим, за да коригираме неизбежните отрицателни политики и последствия, които новото законодателство ще създаде за потребителите и бизнеса в Калифорния".

Говорителят на Google Катрин Уилямс също е категорична: “Новият закон отбелязва известни подобрения в твърде неясната и широка тема за потребителските данно, но беше приет под екстремен времеви натиск и наложи огромни нови задължения на хиляди големи и малки компании във всяка индустрия по целия свят”. По думите ѝ технологичният сектор оценява, че “законодателите в Калифорния признават тези проблеми” и очаква с нетърпение подобренията, “които биха могли да справят с многото непредвидени последици от този закон".

Законодателството също така внася разделение и между защитницита на неприкосновеността на личния живот и потребителите. Някои смятат, че това е важен закон, който ще разтърси обществото и ще предизвика нужния дебат относно защитата на личните данни и начина, по който компаниите ги използват. Други обаче го отхвърлят с мотива, че ограниченията трябва да бъдат още по сериозни.

Критиците на калифорнийския закон смятат също така, че инициативата за бързо гласуване е накарала законодателите да поставят на първо място своите интереси, а не тези на потребителите. Много защитници на неприкосновеността на личния живот са на мнение, че новите правила не стигат достатъчно далеч в защитата на потребителските данни. Никол Озер, директор "Технологии и граждански свободи" в правната организация ACLU (American Civil Liberties Union), например смята, че законът не се занимава с нито една от спорните практики за работа с потребителски данни, които бяха в основата на скандала с Facebook и Cambridge Analytica по-рано тази година.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас