Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Интернет
02 юли
2018
 
 

Facebook споделя потребителски данни с 52 компании

Социалната платформа предоставя информация на производители на устройства и софтуер, най-големите китайски компании също са част от списъка

855 прочитания

За никой не е тайна, че Facebook споделя потребителски данни с производители на устройства и софтуер като част от своите партньорства. Сега обаче, питане на Комисията по енергетика и търговия към Конгреса на САЩ и отговорът от страна на най-голямата социална платформа в света, който е цели 747 страници, хвърли повече светлина върху тези партньорства. В него подробно се описват всички споразумения за обмен на потребителски данни, като общият брой на компаниите, които са били в подобни отношения с Facebook, е 52, включително представители на китайския бизнес като Alibaba, Huawei, Lenovo и Oppo. Към момента интернет гиганта е преустановил 38 от тях, а договорите по други седем партньорства ще изтекат през юли 2018 г. и един през октомври.

Прочетете още: Facebook отново под прожекторите заради скандал с лични данни

От Facebook обаче са категорични, че три от партньорствата трябва да продължат. Първите две са с Apple и Amazon, а третото е с компанията Tobii, която се нуждае от него, за да успее да разработи приложение за проследяване на очите, което ще направи социалната мрежа достъпна за пациенти с АЛС (Амиотрофична латерална склероза). Интернет гигантът има текущи договори и с Alibaba, Mozilla и Opera. Последните две компании работят върху интеграцията на известия от социалната мрежа в браузърите си, но за тази цел те не се нуждаят от достъп до потребителски данни.

Компанията на Марк Зукърбърг също така признава, че е дала на 61 разработчици на приложения от трети страни шест месеца допълнително, за да прекратят практиките си за събиране на данни, които са в разрез с правилата за споделяни, приети през 2014 г. Други пет пък биха могли да имат достъп до ограничено количество данни чрез бета тест, но от компанията не поясняват какво точно имат предвид.

Въпреки че на тези партньорства не трябва непременно да се гледа като на нещо лошо, регулаторните органи подозират, че Facebook използва семантика, за да споделя данни извън указанията за съгласие на Федералната търговска комисия (FTC), изискващи платформата да поиска специално разрешение, преди да събира повече данни, отколкото позволяват настройките за поверителност на даден потребител.

 

 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Иван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ниИван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ни

Марката Кауфланд е позната у нас с веригата си от хипермаркети. Малцина обаче знаят, че от България се поддържат някои от нейните ключови системи, както и че тук се разработват перспективни технологии, които тепърва ще бъдат внедрявани в...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас