Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
20 юни
2018
 
 

Финландската роботизирана кола Marilyn паркира напълно самостоятелно

Тестовете на затворен паркинг ще помогнат за внедряването на IoT.

3618 прочитания

Роботизираната кола Marilyn преминава през интензивни тестове за напълно автономно паркиране в район, отдалечен от шофьора на поне 100 метра. Интернет на нещата (IoT) подпомага колата да намери празно паркомясто и да се „намести“ там.

„Автономното паркиране позволява на дадено пространство да се паркират повече коли, тъй като те могат да бъдат „наредени“ по-плътно една до друго без страх от сблъсъци, а това е важно на места като летища и търговски центрове. Технологията отваря и нови възможности за оптимизирана логистика и намаляване на препълването на паркингите“, обяснява Йохан Шолиърс, мениджър на проекта от финландския център за технологични изследвания VTT.

Прочетете още: Финландска роботизирана кола все по-близо до възможността за автономно шофиране 24/7

Роботизираната кола Marilyn експериментира автоматизираното паркиране като част от проекта AUTOPILOT, който се финансира от Европейската комисия, за да проучи потенциала на Интернет на нещата в автоматизираното шофиране. Тампере е един от европейските тестови обекти на проекта, заедно с италианския град Ливорно, Брейнпорт, Холандия, Версай, Франция и Виго, Испания. Тестова площадка по проекта има и в Южна Корея.

При демонстрацията на автоматизирано паркиране VTT Marilyn използва технологията на HERE за позициониране, базирана на UWB, която може да позиционира автомобилите на закрито, без да е необходимо да използва сателитна връзка. UWB (от Ultra Wideband) е радио технология, която предава данни с изключително къси и нискоенергийни импулси в много широка честотна лента (например 1-2 GHz).

Всъщност колата паркира с помощта на специално разработено приложение, което водачът може да използва за резервиране на паркомясто. След като автомобилът стигне до входа на паркинг зоната, системата за навигация при паркиране проверява дали мястото е свободно, проверява за потенциални препятствия по маршрута, използвайки камери за трафик, свързани към отворена IoT платформа, и предава информацията за маршрута на превозното средство. Подпомагана от IoT, колата се придвижа самостоятелно до запазеното паркомясто (вижте видеото от този експеримент в YouTube канала на VTT:

Проектът AUTOPILOT се фокусира върху 5 различни режима на шофиране, като технологията за автоматизирано паркиране се разработва и тества от VTT в Тампере. Проектът развива редица услуги за различни режими на шофиране, като споделяне на автомобили и каране в колона с един водещ автомобил.

В бъдеще VTT ще демонстрира използването на трафични камери в стоповете на колите, които да подпомагат автоматизираното шофиране в ситуации, при които завиващото превозно средство трябва да бъде в състояние да засече и даде предимство на пешеходците и велосипедистите.

Тестовете по проекта AUTOPILOT продължават до декември 2019 г. 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас