Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
18 юни
2018
 
 

Continental представи автомобилна платформа за компютърно зрение

1482 прочитания

Платформа за компютърно зрение, която използва изкуствен интелект (ИИ), невронни мрежи и машинно учене за подобряване на сензорните технологии и да даване на човешки възможности на автомобила представи Continental по време на изложението CES Азия (13-15 юни, Шанхай, Китай). От там обясняват, че системата ще използва новото пето поколение на мултифункционалната камера на Continental, която ще влезе в серийно производство през 2020 г. Целта на ѝ е чрез интелигентните алгоритми да подобри разбирането ситуациите на пътя, включително дефиниране на намеренията и жестовете на пешеходците.

Точно както шофьорите възприемат околната среда чрез своите усещания, обработват информацията със своя интелект, взимат решения и ги реализират чрез своите ръце и крака като управляват автомобила, автоматизираният автомобил трябва да може да прави всичко това по същия начин. Това изисква неговите способности да бъдат поне същите както тези на човека, уверени са от Continental. 

Камерата, използвана от Continental

Прочетете още: Ericsson, Nissan и Qualcomm се включиха в първия тест на V2X в Япония

„ИИ играе съществена роля при пресъздаване на човешки действия. Чрез ИИ софтуер, автомобилът е способен да интерпретира сложни и непредвидими ситуации – той не само вижда какво има пред мен, но и какво би могло да има пред мен.“, обяснява Карл Хаупт, директор на Advanced Driver Assistance System в Continental. „Ние гледаме на ИИ като основна за автономното шофиране технология и неразделна част от бъдещето на автомобила.“

Изкуственият интелект отваря нови възможности за компютърното виждане. ИИ би могъл да види хора и да предвиди техните намерения и жестове. „Автомобилът трябва да бъде толкова интелигентен, че да разбира и своя водач и заобикалящата го среда.“, казва Робърт Тийл, ръководител на Machine Learning в подразделението за Advanced Driver Assistance Systems. Един пример, който илюстрира концепцията: алгоритъм в автоматизирана система за управление ще реагира само когато пешеходецът стъпи на пътното платно. ИИ алгоритмите, от своя страна, биха могли да предвидят намеренията на пешеходеца още когато той наближава. В този смисъл, те са подобни на опитен шофьор, който инстинктивно разбира, че такава ситуация е потенциално критична и се подготвя за спиране.

Системата ще разпознава и жестовете на пешеходците

Според Continental автомобилните системи трябва да могат научават нови способности – хората правят това в школи за шофиране, ИИ системите чрез „контролирано учене“. За да се развива, софтуерът анализира огромни обеми от данни с цел извличането на успешни и неуспешни стратегии за действие. Фундаменталните способности на алгоритмите да се учат са непрекъснато развивани.

Continental разчита на ИИ за решаване на сложни задачи като разпознаване на пешеходци. Първо, това изисква създаването на система, която да комбинира и разделя данните според различни параметри, или в този случай милионите пиксели в една снимка на пешеходец. Следващата стъпка включва търсене от системата на всяка възможна комбинация от наличните параметри за да реши задачата.

Continental усилено инвестира в развитие на технологии за изкуствен интелект. През 2015 година компанията създаде структура, която да координира различните проучвания в областта на AI. Технологичната компания работи съвместно с компаниите Nvidia и Baidu, както и с Оксфорския уноверситет (Великобритания), Техническия университет в Дармщат (Германия), както и Индийския технологичен институт в Мадрас.

През месец май, подразделението на Continental за Високо развити системи за асистиране откри в Будапеща център за компетенции за дълбоко машинно самообучение. До края на настоящата година, компанията ще има около 400 инженери и специалисти в областта на изкуствения интелект и очаква този брой да се увеличава.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Иван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ниИван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ни

Марката Кауфланд е позната у нас с веригата си от хипермаркети. Малцина обаче знаят, че от България се поддържат някои от нейните ключови системи, както и че тук се разработват перспективни технологии, които тепърва ще бъдат внедрявани в...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас