Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Цифрова телевизия
15 юни
2018
 
 

Може ли някой да си позволи Netflix?

С пазарната си капитализация, която е 13,5 пъти по-висока от реалната, компанията се превръща в сериозно предизвикателство дори за най-големите играчи

2159 прочитания

Netflix (NFLX) се превърна в крал на съдържанието. В същото време само преди дни федерален съдия одобри сливането на други две водещи компании в сектора AT&T (T) и Time Warner (TWX) без никакви изисквания към сделката. Разбира се, все още съществува възможност Министерството на правосъдието да обжалва решението, но според повечето експерти много по-вероятно е в рамките на следващите няколко дни AT&T и Time Warner да станат една компания, а много от останалите играчи на пазара да последват примера им.

Но ако Netflix реши да тръгне по този път, ще се сблъска с един основен проблем - пазарната оценка на компанията е толкова висока в сравнение с конкурентите ѝ, че малкото компании, които имат мащаба да придобият Netflix, ще трябва да го направят на изключително висока цена и това просто няма да се случи.

Прочетете още: Френски, немски и италиански медии с общ фронт срещу NetflixТони Койнов е новият вицепрезидент на Adobe за мултиоблачен инженерингПазарната оценка на Netflix надхвърли $100 милиардаMicrosoft придобива GitHub?

Netflix има пазарна капитализация от 158 милиарда долара. През 2017 г. обаче приходите на компанията са едва $11,7 млрд., което прави пазарната ѝ оценка 13,5 пъти по-висока от реалните постъпления. За сравнениеWalt Disney Company (DIS) e с пазарна капитализация от $155 млрд. и приходи в размер на $54,9 милиарда долара през 2017 г. – съотношението е едва 2,8 пъти.

Невероятните допълнителни дивиденти, които дават акциите на Netflix, се виждат най-добре, когато се разгледат отчетите за доходите на компанията и темпът на нарастване на абонатите.

През 2017 г. Netflix раздаде печалба от $1,25 на акция. При продажна цена от 364 долара излиза, че акциите на компанията се търгуват 291 по-скъпо от реалната им стойност към момента, с очакване за бъдещ растеж. При Disney това съотношение отново е значително по-малко – 14 пъти. Големият въпрос е дали Netflix има нужните темпове на растеж, за да оправдае подобно съотношение?

Netflix определено расте, като увеличи броя на потребителите на своите стрийминг услуги от 93,8 млн. през 2016 г. до 117,6 млн. през 2017 г. Няма компания, която да не бъде доволна при темп на растеж от 25%, но това все пак не оправдава факта, че пазарната капитализация на Netflix е 13,5 пъти по-голяма от реалната.

Ясно е, че въз основа на моментните показатели трудно някой ще опита да придобие на Netflix. В същия момент самата компания е в отлична позиция да придобива активи, тъй като каквото и да купува, то ще бъде привлекателно за акционерите. Една от компаниите, за които се твърди, че може да бъде придобита, е CBS Corporation (CBS). Тя ще даде на Netflix допълнително съдържание и алтернативна система за разпространение на собствените ѝ продукти.

CBS има пазарна капитализация от 20 милиарда долара и се търгува на борсата едва 1,5 пъти по-скъпо от реалната си стойност. Очевидно е, че придобиването на компания като CBS би било много привлекателно за Netflix, още повече, че двете компании имат основа за реално взаимодействие.

Има и други компании, които може да представляват интерес за Netflix и да предложат възможност за истинска синергия, а не просто придобиване на печеливши активи, но при подобни придобивания винаги съществува риск компанията да измени основната си визия, което може да накара инвеститорите да преосмислят силния си интерес и завишените си очаквания. Не на последно място, съществува и възможността корпоративната култура на придобитата компания да не успее да се интегрира с тази на "Краля на съдържанието". Въпреки това Netflix има реална възможност да направи удар, ако реши да кове желязото, докато е горещо. В дългосрочен план акционерите на Netflix може би ще останат по-доволни, ако компанията направи агресивен ход, вместо да играе предпазливо в бързо променящата се среда.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Сергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в СофияСергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в София

Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас