Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | ИТ лидери
07 юни
2018
 
 

С 83% скок на приходите Bosch отбеляза 25 г. от стъпването си в България

Почти 190 служители работят за групата Bosch у нас, 140 от които са софтуерни инженери в Bosch Software Innovations

2608 прочитания

Снимка: Владимир Владков

С рекордните 170 млн. лева приходи за 2017 г., близо 190 служители, работещи в иновативни офиси с „вдъхновяващи условия за труд и стимулиращи креативността“ групата Bosch отбелязва подобаващо 25 години от стъпването си в България. На практика скокът спрямо 2016 г. е много голям – близо 83% повече, което се дължи както на доброто представяне на бизнес секторите автомобилни технологии, потребителски стоки, енергийна и сградна техника, така и и на засиленото производство на е-колела, използващи редица компоненти на Bosch.

Като компания, която се стреми непрекъснато да се трансформира, се фокусираме върху мобилността и повишената продуктивност, върху свързаността и облачните услуги, превръщайки се все повече в софтуерна компания, изтъкна Михай Болдижар, генерален директор на Роберт Бош и представител на Bosch Group в България. В глобален мащаб групата също се развива отлично, като приходите за 2017 г. са 78,1 млрд. евро, или с 6,8% повече от 2016 г. при среден ръст на сектора под 4%. Над 9,3% от общите продажби се инвестират в научно-развойна дейност, което допринася за създаването на иновативни продукти, търсени от нашите клиенти, допълни Болдижар. Служителите на Bosch по света са над 402 000, или с 12 300 повече в сравнение с 2016 г. „Хората са най-ценният ни ресурс, затова инвестираме в тяхното професионално развитие, даваме им възможност да работят по интересни проекти в перспективни технологични области като автоматизацията, Интернет на нещата, Индустрия 4.0“, допълни той.

Прочетете още: Bosch: Технологиите за умен дом все още са силно подценени

Михай Болдижар, генерален директор на Роберт Бош и представител на Bosch Group в България.

Три са основните области на днешната трансформация на компанията – мобилността, IoT и културната трансформация. „Искаме да станем водещ доставчик на автомобилни технологии за свързана, автоматизирана, електрифицирана и мултимодална мобилност, каза шефът на Bosch за България. - Бъдещата мобилност налага промяна и на бизнес моделите, бързо се насочваме към софтуера. В областта на Интернет на нещата също се стремим да стане важен доставчик на свързани решения, които да работят помежду си и в полза на хората. Не на последно място, се стремим да създаваме култура на иновациите“, допълни Болдижар.

Според него, отговорът на въпроса „Как ще се придвижваме утре?“, изисква различен начин на мислене, а мобилните решения от бъдещето трябва да са фокусирани върху безопасния и екологичен транспорт, върху споделеното пътуване, автоматизираните електромобили, свързани през облака и говорещи помежду си и пътната инфраструктура. „Електромобилите не са отговор на всичко, след 10 г. по пътищата ще се движат и коли с традиционно гориво, разбира се, с много по-екологични и икономични двигатели, и модели с хибридни двигатели, и модели само с електрическо задвижване. Освен това в отделните региони съотношението ще е различно, като в Скандинавия вече залагат повече на електромобилите, но в други страни, например в Африка, където липсва подходяща инфраструктура, те едва ли ще са полезни“, допълни той.

Именно в областта на автомобилната автоматизация в Bosch работят над 4000 инженери, или с 1000 повече от 2016 г. „Предвиждаме 40% ръст на продажбите на радари и видео сензори през 2018 г., а за 2019 г. планираните продажби са за над 2 млрд. евро. Само през 2017 г. имаме над 20 поръчки за електрически задвижващи системи“, добави той.

До 2025 г. по пътищата ще се движат над 450 милиона свързани автомобила, като през следващите години ръстът ще е двуцифрен. Компанията е създала и отделно поделение Connected Mobility Solutions, разработващо решения за свързана мобилност. Важна придобивка в областта на споделеното пътуване е закупения наскоро щатски стартъп SBLT (Splitting Fares), която има над 140 000 потребители и дава възможност на общини, университети и частни компании да предлагат на служителите си услуги за споделени пътувания. Част от новото поделение е и проектът COUP, чрез който Bosch дава под наем електрически скутери в Берлин и Париж (само в Берлин техният брой е над 1000).

„Даваме и нов шанс на дизела, като наскоро направихме революционна иновация в дизеловата технология. При тестовете тя демонстрира само 13 милиграма на километър азотни емисии NOX в RDE цикъл, a при каране в градски условия в Щутгард измерените реални емисии са 40 милиграма на километър при праг от 120 мг/км, определен от Европейския съюз за след 2020 г.

Софтуерният развой

В Bosch Software Innovations разполагаме с много опитно развойно звено. То показва, че България не само е динамичен пазар, но и място, в което Bosch създава своите най-модерни технологии, заяви Димитър Вълчев, вицепрезидент инженеринг на Bosch Software Innovations GmbH. Компанията, която разполага с над 140 инженери в София и активно търси нови специалисти в областта на IoT, разработва с гъвкавата IoT платформа Bosch IoT Suite, базирана на отворен код и стандарти.

Димитър Вълчев, вицепрезидент инженеринг на Bosch Software Innovations GmbH.

Димитър Вълчев, вицепрезидент инженеринг на Bosch Software Innovations GmbH.

“Уникалното е, че софтуерът се използва и от 4-те големи поделения на Bosch, като подпомага създаването на нови техни продукти“, каза Вълчев. Софтуерният „стек“ се вгражда в устройства като бяла техника, камери, възли за автомобили, навигационни системи. Компанията предоставя и набор от облачни услуги, които дават възможност не само за дистанционно управление на тези устройства, но и за софтуерни актуализации, диагностика, събиране на статистически данни и др. Освен за Bosch, компанията работи и за външни клиенти, така че доказва своята функционалност в конкуренция и с други доставчици. Помага на клиентите ни от идеята, през дефиниране на бизнес модела, консултации в следващите етапи.

„На практика действаме като инкубатор, който създава технологии в сфери, с които не се занимават другите поделения на групата“, добави Вълчев. Например в Австралия Bosch Software Innovations е реализирала IoT проект за наблюдение на здравето на водни системи, като клиентът е голяма ферма за стриди. „Средата е чувствителна, а системата ни позволя със сензори в реално време и сложни алгоритми в облака да предсказваме с голяма точност условията във водната среда. Така фирмата знае 3 дена по-рано дали ще има рязка промяна на условията и предприема съответните мерки“ обясни Вълчев.

Според него, с IoT технологиите на Bosch работят 6,2 млн. свързани устройства. Компанията има 600 IoT експерти в Германия, България, Китай, които работят по над 250 проекта в транспорта, енергетиката, интелигентните сгради, градове, селското стопанство, много от които вече са реализирани успешно.

Платформата е уникална възможност и за Bosch и всички нейни продукти, допълни той. Помагаме на клиентите ни от идеята, през дефиниране на бизнес модела, консултации в следващите етапи. Следващата фаза на платформата е да осигурим възможности за създаване на съвместен продукт на няколко поделения - „крос-домейн“ решение“, каза той.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Интервю

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Иван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ниИван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ни

Марката Кауфланд е позната у нас с веригата си от хипермаркети. Малцина обаче знаят, че от България се поддържат някои от нейните ключови системи, както и че тук се разработват перспективни технологии, които тепърва ще бъдат внедрявани в...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас