Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Хардуер
07 юни
2018
 
 

Слаб ръст на пазара на носима електроника

През първото тримесечие на 2018 г., доставките на носима електроника в световен мащаб бележат ръст от 1,2%, което е отстъпление спрямо резултатите през същия период на 2017 г.

2202 прочитания

През първото тримесечие на 2018 г., доставките на носима електроника в световен мащаб бележат ръст от 1,2% на годишна база, което обаче е отстъпление спрямо резултатите през същия период на 2017 г. Според IDC това се дължи на спад при обемите на базовите единици, който е 9,2%. За сметка на това, при по-високите класове носима електроника се наблюдава ръст от 28,4% - 25,1 милиона единици. На база на тези резултати, както IDC, така и други изследователи са категорични, че ситуацията на пазара на носима електроника се променя.

Прочетете още: Технологични тенденции през 2018 г. - криптовалути, AI, носима електроника

"Допълнителните сензори, базисните данни и подобрените алгоритми позволяват на стълбовете на индустрията като Fitbit и Apple да помогнат при идентифицирането на проблемите в сектора. Междувременно приблизително една трета от устройствата разчитат вече и на клетъчна свързаност, което позволява да се появят нови варианти за употреба", смята Джитеш Урбани, старши анализатор в IDC Mobile Device Trackers.

Въпреки че часовниците и умните гривни представляват 95% от доставките през първото тримесечие на годината, растеж се наблюдава и в други сектори. При сензорните дрехи например той е цели 58.6% на годишна база, като по-голямата част от тях са обувки, обръщат внимание от IDC. “И докато първите места в класациите отново са запазени за обичайните брандовe, отвъд лидерите има дълъг списък от производители, които изграждат свой собствен път към достойно място на пазара на носима електроника", коментира Рамон Ламас, директор на изследователския екип на IDC, и добавя: "Докато здравето и фитнесa остават ключови за много от тези устройства, по-обстоен поглед разкрива и много нови приложения – слушалки за тренировка, различни аудио модификации и езиков превод, устройства с акцент върху личната безопасност и свързани часовници за деца например.”

Разбивка по доставчици

През първото тримесечие на 2018 г., доставките на Apple Watch нарастват с 13.5% на годишна база, тъй като компанията постепенно завладява все повече нови пазари, като по този начин отваря нови потоци на приходи. По този начин Apple увеличава пазарния си дял от 14,3% до 16.1%.

Xiaomi заема второ място, с дял от 14,8%, но ниската цена на устройствата на компанията и отреждат едва 1,8% от доларовата стойност на пазара на носима електроника.

Третото място е за Fitbit, но те отстъпват малко от позициите си, въпреки че часовникът им Versa се радва на успех още от пускането си на пазара. Според IDC повече от 2 милиона потребители вече са разгледали новите функции на устройството за мониторинг на здравето при жените.

Четвъртото място е за Huawei.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Сергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в СофияСергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в София

Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас