Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
30 май
2018
 
 

Банкоматът от ново поколение CINEO 2020 променя потребителското преживяване

Предоставянето на персонализирано клиентско преживяване ще бъде една от основните тенденции в развитието на банковите технологии през следващите години.

2111 прочитания

 Asseco представи CINEO 2020 – банкомат от ново поколение

За първи път на българския пазар Asseco представи CINEO 2020 – банкомат от ново поколение, който напълно ще промени потребителското преживяване. Целта на новото решение е да се затвори пропастта между очакванията на банката и удовлетворението на потребителите. То беше демонстрирано на конференцията New Banking Vision 2018, по време на която също така бяха обсъдени темите за въвеждането на PSD2, за отвореното банкиране и за новите тенденции в банковата сфера.

„За последните 50 години банкоматите почти не са се променили от технологична гледна точка. През 60-те години тяхната основна задача е била да предоставят кеш, а 50 години по-късно 90% от АТМ правят същото. И въпреки това потребителите продължават да ги използват и то много често, като няма никакви индикации, че тази тенденции за ръст ще се промени“, обяснява Иван Стижович, мениджър по продажбите в Payten, член на Asseco Group.

CINEO 2020 без съмнение ще улесни потребителите. Към момента различните транзакции като изтегляне на пари, плащане на сметки и обмен на валути трябва да се случват в различни локации. Сега обаче всички тези дейности могат да се извършат само от една точка на достъп, а именно банкомата. Потребителите трябва да си сканират картата, да изберат езика и да въведат своя ПИН код. След това се отваря само един екран с всички възможни функции. Модерният дизайн и новите технологии, използвани при CINEO 2020 намаляват времето нужно за реализиране на транзакциите и представят обслужване във всеки един момент от денонощието. От Asseco подчертават, че именно чрез подобен подход се създава едно напълно персонализирано потребителско изживяване.

„Ние искаме да създадем доходоносен канал за продажби на банката и да увеличим удовлетворението на клиентите. Искаме да използваме пълния потенциал на АТМ като канал“, уточнява Стижович. Добър пример за това е услугата m-Cash за безкартово теглене на пари чрез мобилен телефон. Клиентът само трябва да отвари приложението на своето устройство и да избере сумата, която иска да изтегли. Генерираният QR код се сканира на банкомата и парите могат да бъдат изтеглени.

Банкоматът от ново поколение CINEO 2020 променя потребителското преживяване

Другият печеливш от ново решение са банките. Те все повече прехвърлят своите транзакции от клоновете си към банкоматите. Причината за това е, че обикновено клиентите използват АТМ четири пъти в месеца, а в същото време посещават банков клон едва 0.5 пъти на месец. Именно това прави CINEO 2020 толкова привлекателна алтернатива на сегашните банкомати. От една страна по този начин се спестяват разходи в самите клонове, от друга страна се дава възможност за предоставяне на много по-голям набор от услуги, различни от традиционните. От Asseco изтъкват, че те могат да разработят за отделните банки различни видове транзакции, които да бъдат адаптирани към техните конкретни нужди.

Не на последно място банкоматът от ново поколение предлага и повече възможности за директен маркетинг към клиентите. Докато те чакат да получа своите пари или да платят своята сметка, могат да разглеждат кратки съобщения от банката, включително реклами на нови банкови продукти. По този начин се спестява време на маркетинговия отдел при продажбата на банковите продукти. Също така това е една добра възможност подобни кампании да се използват за привличане на нови клиенти.

Персонализирано клиентско преживяване

Неслучайно от Asseco се насочват към предоставяне на персонализирано клиентско преживяване. Това без съмнение ще бъде една от основните тенденции в развитието на банковите технологии през следващите години, посочи Ненад Ранков, продуктов мениджър в Asseco. Компаниите трябва внимателно да следят променящите се потребности сред клиентите, за да могат да отговорят по най-добрия начин на техните нужди и да успеят да запазят своето място на пазара.

Днес е много трудно да се разбере как мислят потребителите. За тази цел трябва да се инвестират много средства и време в събиране на голямо количество данни и извършването на сложни анализи с помощта на изкуствен интелект. Според Ранков решението се крие в смяната на подхода.

„Вместо да се опитваме да отгатнем какво искат потребителите, трябва да им позволим да създадат това, от което имат нужда. Поколенията, които идват, ще бъдат напълно способни да го направят. Ние можем да научим много от тях. Ние трябва да дадем възможност на потребителите да бъдат креативни, да използват нашите платформи и сами да създават своите услуги. И това всъщност е перфектното персонализирано изживяване“, коментира Ранков. Той е категоричен, че в бъдеще банките ще се създават от самите клиенти.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Интервю

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Иван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ниИван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ни

Марката Кауфланд е позната у нас с веригата си от хипермаркети. Малцина обаче знаят, че от България се поддържат някои от нейните ключови системи, както и че тук се разработват перспективни технологии, които тепърва ще бъдат внедрявани в...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас