Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
29 май
2018
 
 

TRUCK EXPO 2018 – технологиите, които променят тежката автомобилна индустрия

Събитието ще се проведе между 7-ми и 9-ти юни на летище “Лесново”

2027 прочитания

От 7-ми до 9-ти юни, летище “Лесново” ще бъде домакин на международното изложение за тежкотоварни автомобили TRUCK EXPO 2018, организирано от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП). В рамките на инициативата всеки може да види и изпробва докъде са стигнали световните автомобилни производители в използването на иновативни технологии и какво можем да очакваме от тях в бъдеще

А технологиите се променят непрекъснато, което промени голяма част от бизнес сегментите, като тежката автомобилна индустрия не прави изключение. По време на изложението организаторите ще наблегнат на три основни области на технологично развитие, които промениха представите за транспорта такъв, какъвто го познаваме.

Прочетете още: Тенденции, които променят логистиката

Горивната ефективност пести пари

 Електрическите камиони и автономните превозни средства преминаха от сферата на научната фантастика към реалността. Но бензиновите и дизеловите двигатели съвсем не са готови да отстъпят. Напротив, инженерните екипи на автомобилните гиганти впрегнаха технологиите и иновациите в следващото поколение агрегати и нови трансмисии, създадени да изпълняват тежките изисквания към един товарен автомобил. Например Volkswagen разработи специално за новия си Crafter 2.0 л TDI-двигател "EA 288 Nutz", който се предлага с три различни мощности: 102 кс, 140 кс или като BiTurbo-TDI със 177 кс. Това го прави ефективен както за кратки разстояния, така и за дълги пътувания. Двигателите са Евро 6 и разполагат серийно със Старт-стоп система, което намалява разхода на гориво с около 15%. На изложението от 7-ми до 9-ти юни на летище Лесново ще видим Volkswagen Crafter 35 Kasten дълга база 2.0 TDI, чийто среден комбиниран разход е едва 8,9 л/100 км, т.е. този автомобил може да измине 842 км с едно зареждане на резервоара. Конструктивно двигателят му е вграден напречно под наклон с около 8 градуса напред и заема по-малка техническа дължина, за да отвори повече пространство за водача и товара. С предно задвижване VW Crafter може да предложи товарен обем до 18,4 м3 при 3,0 до 4,0 т допустимо общо тегло и увеличен до 270° ъгъл на отваряне на задните врати за лесно товарене.

Разширяване на системите за безопасност и улеснения при шофиране

Безопасността и сигурността при шофиране отдавна не е въпрос само на умения и кондиция на водача, нито на поставянето на колан в междуградския автобус. Професионалните превози на пътници и товари в момента предизвикват истинска революция на системите за безопасност, които производителите внедряват в камиони, пикапи и автобуси. На TRUCK EXPO ще бъдат показани още по-високо ниво на системи за активна безопасност. Да разгледаме пикапът на ISUZU D-MAX, при който функцията Hill Start Assist (HSA) се активира автоматично по наклон, за да му попречи „да се търкаля“, когато тръгва от спряло положение. Hill Descent Control (HDC) пък позволява плавно спускане при абсолютен контрол на скоростта. Това, заедно с антиблокиращата спирачна система, електронното разпределение на спирачното усилие, спирачния асистент и ограничителите на натоварването правят управлението на автомобила комфортно и сигурно. Не случайно този пикап е определен за Многофункционален автомобил на 2018 г. Марката ще покаже на изложението още 9,5-метровия градски автобус ISUZU CITIBUS и туристическия TURQUOISE, както и товарният NPR 75 - бордова каросерия с брезент и шаси-кабината NLR 85.

Телематични и GPS системи за контрол и управление на автопарка

Транспортните компании използват GPS системи за проследяване на местоположението на своите камиони от години. Това, което се промени, е броят на новите услуги и функциите, които телематичните системи вече предлагат. Освен да виждат къде се намира камиона, мениджърите по управление на флота вече могат да определят географски зони и да сигнализират, когато камионът приближава до местоназначението си (или се е отклонил съществено от маршрута си), да оптимизират маршрутите с данни за трафика в реално време, да следят автоматично часовете шофиране, да проследяват скоростта, резките спирания или ускорение, прекомерната работа на празен ход и други условия, които ще намалят консумацията на гориво, ще спестят разходи и ще подобрят безопасността. Scania е емблематична със системите, които предлага. Марката ще представи на TRUCK EXPO персонализирани решения, които осигуряват работа без престои и повишават производителността. МAN ще покаже самосвала си TGS 41.420 8x4 BB, както и Euro 6c камионите си, серийно оборудвани с телематична GPS система с безплатен достъп RIO Essentials - отворена, необвързваща с производителя и базирана на облачните услуги RIO платформа за услуги и сервиз. Лекотоварният Volkswagen Crafter пръв в сегмента си предлага интегриран интерфейс за флийт-мениджмънт като подготовка за телематика, което прави възможно комбинирането с всички актуално предлагани на пазара телематични решения.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Интервю

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Иван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ниИван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ни

Марката Кауфланд е позната у нас с веригата си от хипермаркети. Малцина обаче знаят, че от България се поддържат някои от нейните ключови системи, както и че тук се разработват перспективни технологии, които тепърва ще бъдат внедрявани в...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас