Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
23 май
2018
 
 

Алгоритъм на MIT помага на автономните коли да сменят лентите за движение като хората

Новата техника е модификация на позната концепция за "буферни зони", която определя къде се намират другите автомобили и доколко е вероятен сблъсък

2245 прочитания

Автономните превозни средства определено не могат да сменят лентите за движение, както го правят хората. В общия случай те разчитат или на относително статични модели на данни, които трудно могат да помогнат в натоварен трафик, като превозното средство може да променя лентата на движение, само когато това е абсолютно необходимо. Затова и Лабораторията по компютърни науки и изкуствен интелект (CSAIL) на Масачузетския технологичен институт (MIT) разработва по-добра технология, която да оптимизира възможностите на автономните превозни средства - алгоритъм, който сменя платната за движение по подобие на човек, като същевременно спазва правилата за пътна безопасност.

 

Прочетете още: Apple вече разполага с повече от 50 автономни автомобила на пътя

Новата техника е модификация на позната концепция за "буферни зони", която определя къде се намират другите участници в движението и доколко е вероятно превозното средство без шофьор да избегне евентуален сблъсък. По-старите системи предварително изчисляваха тези зони, за да спестят време, но екипът на MIT използва "математически ефективен" подход, който създава нови зони в реално време, ако производителността на изкуствения интелект падне под тази на човек зад волана. Процесът зависи от скоростта, с която се движи превозното средство, и дори може да бъде персонализиран въз основа на определени нива на агресия при шофиране, въпреки че винаги има "гаранция за безопасност", която да ви спести неприятни изживявания на пътя.

Това, разбира се, е просто алгоритъм и дълго време може да не донесе нужното решение на този проблем сам по себе си, но Toyota и Службата за военноморски изследвания на САЩ вече са подкрепили проекта с идеята, че навлизането на тази технология в реалния свят е само въпрос на време. И наистина тя може да се окаже по-важна, отколкото изглежда в началото. Ако автономните превозни средства ще съжителстват с хората, ще трябва да следят и техните модели на трафик и шофиране, а това определено включва и честата смяна на лентите за движение. 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ИТ МЕНИДЖЪР НА ГОДИНАТА
Започна регистрацията за конкурса „ИТ мениджър на годината“

Започна регистрацията за конкурса „ИТ мениджър на годината“

Наградите на списание CIO и сдружението „Клуб на ИТ мениджърите в България” се дават за значителни постижения в областта на управлението и развитието на информационните технологии.
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас