“ози сайт използва бисквитки (cookies). јко желаете можете да научите повече тук. –азбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  ƒискусии  •   ариерна зона  •  —ъбити€
COMPUTERWORLD | Ѕизнес
23 май
2018
 
 

»ван √еоргиев, Kaufland Service: –азвитието е ключово за бизнеса ни

4189 прочитани€

ћарката  ауфланд е позната у нас с веригата си от хипермаркети. ћалцина обаче зна€т, че от Ѕългари€ се поддържат н€кои от нейните ключови системи, както и че тук се разработват перспективни технологии, които тепърва ще бъдат внедр€вани в магазините не само у нас. »ван √еоргиев, мениджър IT HUB в Kaufland Service, се съгласи да разкаже повече за звеното за читателите на Computerworld. “ой е негов ръководител от 2016 г. и има дългогодишен международен опит от постове в »“ подразделени€та на Kaufland и Schwarz Gruppe (холдингът, управл€ващ марките Kaufland и Lidl).

»ван √еоргиев, мениджър IT HUB в Kaufland Service

√-н √еоргиев, разкажете накратко какво представл€ва Kaufland Service.

Kaufland Service е дъщерно дружество на  ауфланд Ѕългари€. ќт септември 2016 г. тук развиваме »“ бизнес, свързан с поддръжка на системите от второ и трето ниво на Schwarz Gruppe. “ова включва администраци€ на бази данни, програмиране на приложени€, използвани в групата и т.н.

ѕрочетете още: Д ауфланд сървисУ - от »“ поддръжка към разработване на приложени€

¬ъв вс€ка държава компани€та разполага с »“ отдел, извършващ поддръжка от първо ниво на магазините, централни€ склад и местните управлени€. ƒо 2016 г. поддръжката от второ и трето ниво се правеше централизирано от √ермани€. ¬ момента тамошните звена се разшир€ват със специалисти от Ѕългари€, формирайки виртуални екипи. “.е. не работим само за Ѕългари€, а за всичките държави, в които оперира групата.

≈дин от проблемите в »“ сферата у нас е намирането на кадри.  ак в Kaufland Service се справ€те с него?

Ќа първо м€сто считам, че сме доста атрактивни като ниво на заплащане. ¬торо, атмосферата в офиса, и като ц€ло в компани€та, e при€телска и уютна.

—ъщо така работим с университети, като привличаме завършващи студенти и ги доразвиваме в компани€та. «апочнахме да слизаме и по-надолу към специализираните средни училища. Ѕлагодарение на това децата още от ранна възраст могат да се запозна€т с това какво на практика се прави при нас.

ѕример за това е организираната от нас »“ олимпиада в ѕрофесионалната гимнази€ по компютърни технологии и системи в ѕравец. “ам излъчихме шестима ученици, които през следващите години ще получават стипендии и паралелно ще са наблюдавани и подпомагани от наши опитни разработчици. “е ще им дават извънкласни задачи и ще ги наставл€ват. ”чениците ще участват и в летните ни стажантски програми.

 акво по конкретно разработват споменатите виртуални германо-български екипи?

√рупата “Ўварц” е на първо м€сто в сферата на бързооборотните стоки в ≈вропа и зад не€ стои гол€ма »“ структура, ко€то подпомага този бизнес. «а много хора веро€тно не е известно, че групата има една от най-големите имплементации на SAP в света.

¬ началото започнахме именно с това – разработка с ABAB (Advanced Business Application Programming – програмен език от високо ниво създаден от SAP), както и с разработка на Android и iOS приложени€. ¬ момента екипите се разрастват както като компетенции, така и като брой хора.

–азполагаме с екипи, специализирани в сферата на Java и SharePoint, както и с гол€м BI отдел, занимаващ се с предвиждащи анализи, машинно учене и др. ¬ече имаме и звена, които се занимават с администраци€ на SAP Basis, бази данни, мидълуеър и т.н.

 ъде според вас се случва най-сериозното технологично развитие в сферата на бързооборотните стоки? ¬ърху какви нови проекти работите?

¬еригата  ауфланд е фокусирана върху стационарни€ бизнес. ¬ъпреки това обаче, ако спрем да се развиваме, ще изпаднем от пазара. «атова с нашите разработки се опитваме да направим изжив€ването на клиента максимално при€тно, така че той за кратко време да може да премине през цели€ магазин и да напазарува това, за което е дошъл. «а клиентите си разработихме т.нар.  -терминал, който ще стартираме през следващите месеци. Ќа  -терминала човек може да сканира дадена стока и да види нейните съставки, какви алергени има в не€, както и подход€щи рецепти за приготв€нето ѝ. ќт същото устройство той ще има достъп и до карта на сами€ магазин, така че лесно да види кое къде е.

—ъщо така сме част от Data Science Society (българска доброволческа общност от експерти в обработкатa, моделирането и анализите на данни) и участвахме в последното издание на състезанието Datathon 2018. “ам разработихме интересно предложение, което се над€ваме да използваме занапред в нашите магазини. —тава въпрос за система, ко€то разпознава какво е сложил клиентът на везната в раздела за плодове и зеленчуци. “ук основното предизвикателство е, че продуктите са в пликчета, та наистина става дума за доста сериозна разработка.

Ќе на последно м€сто се опитваме да облекчим живота и на нашите колеги и служители. –азработваме приложени за складовете, където човек директно от мобилно устройство може да види какво е поръчано и му помага да оцени качеството на доставената продукци€. —ъщо така създадохме и система, чрез ко€то служителите могат да създават за€вки за поправка на повредено оборудване в магазините в движение директно от смартфона или таблета.

≈дна от горещите технологични тенденции напоследък, поне на приказки е »нтернет на нещата. –аботите ли върху проекти в тази посока?

¬недр€ването на »нтернет на нещата е въпрос на рентабилност. –азглеждаме концепции например за по-бърза инвентаризаци€ за продуктите в магазините. «анапред възнамер€ваме да тестваме такива системи. —ъс сигурност тези технологии ще дойдат, но първо тр€бва да сме сигурни, че работ€т.

¬ тази връзка веро€тно би било интересно да се допълни, че все повече започваме да разчитаме на безжични устройства.  лиентите на Kaufland в Ѕългари€ могат да вид€т, че във всички наши магазини в зоната на плодове и зеленчуци внедрихме електронни етикети, които се управл€ват централизирано. “ака промоционалните цени например се опресн€ват веднага. 

 ак едра верига като Kaufland се справ€ с поддръжката на по-стари технологии и решени€?

ѕолагаме усили€ и е факт, че сме на ръба, използвайки и тествайки вс€какви нови технологии. ¬сичките ни системи са последни версии, използваме нaй новите технологии.

«а разлика от класическите аутсорсинг компании, където се работи по строго отделени проекти, ние сме вътрешна организаци€, ориентирана първо към показател€ качество, като едва след това се нарежда скоростта. “.е. нещата, върху които работим си остават при нас и служителите не чакат “на скамейката” н€кой нов проект.

–азбира се, винаги е налице достатъчно код, който тр€бва да се опресни и всъщност ние непрекъснато пренаписваме и обнов€ваме остарелите технологично системи.

¬същност, това е и още нещо, с което привличаме нови хора. ѕри нас н€ма работа “на парче” и когато хората вид€т всички стъпки и процеси, това оказва вли€ние върху решени€та им да се присъедин€т към нас. 

–азговора води јлександър √лавчев

Ќј…-Ќќ¬» Ќј…-„≈“≈Ќ» ѕ–≈ѕќ–Џ„јЌ»

—лайдшоу
»Ќ“≈–¬ё
—ергей Ѕелоусов, Acronis: ќтвар€ме развоен център в —офи€—ергей Ѕелоусов, Acronis: ќтвар€ме развоен център в —офи€

—ингапурски€т специалист в областта на архивирането, възстанов€ването и защитата на данни създава свой гол€м инженерингов център в —офи€, в който до 2-3 години тр€бва да работ€т над 200 високовалифицирани специалисти. “ова об€ви главни€т...

ѕ–»Ћќ∆≈Ќ»я
јЌ ≈“ј

 акво мислите за FireFox OS?

»нформаци€ за ¬ас