Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
22 май
2018
 
 

79% от сайтовете за цифрови услуги нарушават правилата за защита на потребителите?

Според доклад на ЕК това става чрез "подвеждащи" отстъпки и липса на ясни правила и процедури за разрешаване на възникнали спорове

2557 прочитания

Организациите за защита на потребителите из цяла Европа са готови да започнат изследване на всички онлайн оферти на различни интернет платформи, които продават мобилни, фиксирани и цифрови услуги, след като доклад на Европейската комисия (ЕК) излезе със становище, че 79% от тях биха могли да нарушават правилата.

Вера Журова, еврокомисар, отговарящ за правосъдието, правата на потребителите и равенство на половете

Изследването обхваща 207 потребителски уебсайта, предлагащи мобилни, фиксирани, широколентови и стрийминг услуги на различни европейски пазари, като според публикацията на ЕК половината от организациите, за които има съмнения, че нарушават правата на потребителите, правят това чрез "подвеждащи" отстъпки. От Комисията констатират, че проблемът често свързан с рекламни отстъпки или безплатни услуги, които са достъпни само като част от даден по-голям пакет. В доклада се твърди още, че 79% от заподозрените в нарушаване на законите на ЕС въобще не са успели да опишат точните процедури за разрешаване на спорове например.

Прочетете още: Марк Зукърбърг се съгласи да се срещне с представители на ЕС

32% от подозрителните интернет платформи пък предлагат неадекватни описания на процедурите за анулиране на договорни клаузи, а 25% - не предоставят "ясна и достоверна информация" за обезщетенията, които се дължат при прекратяване на договори. Автоматичното подновяване на договорите е посочено като потенциален проблем в 22% от случаите.

"Потребителите използват всеки ден своите мобилни телефони или интернет абонаменти и трябва да могат да се доверят на тези услуги. Този доклад обаче потвърждава тезата, че редица сайтове, които продават такива услуги, подвеждат потребителите чрез реклама на фалшиви отстъпки или не предоставят пълната информация, необходима за информиран избор", категорична е Вера Журова, еврокомисар, отговарящ за правосъдието, правата на потребителите и равенството на половете. Тя призова също така фалшивите и подвеждащи данни да бъдат коригирани възможно най-скоро, “за да се гарантира, че секторът напълно зачита потребителските правила на ЕС".

Казусът е предаден на националните регулатори за по-нататъшно разследване и разрешаване на проблемите.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Сергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в СофияСергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в София

Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас