Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
21 май
2018
 
 

Telenor обяви пълно съответствие с изискванията на GDPR

Мобилният оператор публикува своя Политика за личните данни

2604 прочитания

Мобилният оператор Telenor е напълно готов за предстоящото от 25 май прилагане на новия Общ регламент за защита на данните (General Data Protection Regulation, GDPR) в Европейския съюз, като всички лични данни на клиентите на компанията вече се обработват в пълно съответствие с новата регулация, съобщиха от компанията. Освен това, телекомът обяви и нова Политика за личните данни, която описва на ясен и разбираем език причините и начините по които доставчикът събира, съхранява и използва лични данни на своите клиенти, в съответствие с принципите на Регламента. В нея са описани и начините, по които клиентите на компанията могат да управляват своите съгласия за предоставяне на лични данни.

Прочетете още: GDPR - преобръща дигиталната икономика

За удобство на потребителите, на официалната интернет страница на компанията са публикувани и отговорите на най-често задаваните въпроси, свързани с Регламента и Политиката за лични данни на компанията, като всички клиенти на Telenor могат да се обръщат за допълнителна информация и към Центъра за обслужване на клиенти на мобилния оператор. Прилагането на Регламента не изисква никакви промени и не налага преподписване на съществуващите договори за мобилни и фиксирани услуги.

От мобилния оператор обръщат внимание и на вида данни за потребителите, които използват, както и на тяхното приложение.

Telenor събира и обработва различни видове лични данни, в зависимост от типа услуги, които предоставя на потребителите. Te включват: основни данни (например: име, адрес, възраст); данни за потреблението (например: данни за проведени входящи и изходящи телефонни разговори); данни за местоположението (данни за приблизителното географско местоположение на мобилно устройство); данни, които се предоставят при сключването на договор (например: име и ЕГН); данни за договорите (например: номер на договора, срок на договора.); данни за задълженията (например: информация за фактури, съществуващи задължения и т.н.); данни за потреблението (например: общ размер на изразходвания мобилен интернет); данни за плащанията (например: вид на плащането, дата и място на плащането и др.); данни за комуникация с потребителите (като адрес на електронна поща, телефонен номер и др.)”, се казва още в позицията на мобилния оператор.

Според нея събираната информация се използва за няколко основни дейности - сключване на договор, например за мобилни и/или фиксирани услуги; изготвяне на предложения; изпълнение на сключени договори – предоставяне на съответните стоки и/или услуги; таксуване и изготвяне на сметки; обслужване на плащанията на потребителите; поддържане на мобилната мрежа и информационните системи; разплащания по взаимно свързване между операторите; уведомяване за настъпването на определени обстоятелства във връзка с договорите; изпълняване на заявки на потребителите; обслужване на клиенти; разплащания с партньори и др.

От компанията са категорични, че съхраняват личните данни на потребителите толкова дълго, колкото е необходимо, за да бъдат постигнати целите, за които са събрани, или за да бъдат спазени изисквания на законодателството. 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас