Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
18 май
2018
 
 

У нас се проведе първата специализирана конференция за 3D технологии

Участниците в конференцията очертаха основните тенденции в развитието на 3D технологиите.

2905 прочитания

/home/mariad/Downloads/BenjaminFaes_Google.JPG /home/mariad/Downloads/PeterMitev1_ChaosGroup.jpg /home/mariad/Downloads/TotalChaos.JPG

Днес беше открита първата специализирана конференция за 3D технологии в България – Total Chaos. Тя се организира от софтуерната компания Chaos Group, която миналата година спечели най-престижното отличие от Академията за филмови изкуства и наука за „оригиналната концепция, дизайн и прилагане на технологията V-Ray“. Сред специалните гости на събитието, бяха представители от Google, IKEA и NVIDIA.

„Щастливи сме, че успяхме да привлечем такива имена в сферата и ги убедихме, че България е сред лидерите в компютърните технологии, които спомагат за развитието на 3D индустрията. Вярвам, че в бъдеще Total Chaos ще постави страната ни сред топ дестинациите, когато говорим за новостите в нашата сфера“, сподели Петър Митев, основател на Chaos Group. Неговият партньор Владимир Койлазов допълни, че предимството на тяхната конференция е практическата част, която позволява професионалистите да придобият нови знания и да обменят опит.

Бъдещето на компютърната графика

Участниците в конференцията засегнаха сериозно въпроса за бъдещето на 3D технологиите и какво ще бъде тяхното развитие. Дълбочинното обучение и проследяването на лъчи в реално време ще бъдат двете основни тенденции в компютърната графика през следващите години, смята Стивън Паркър, вицепрезидент и главен технологичен директор на „Професионална графика“ в NVIDIA.

„Проследяването на лъчи в реално време свързва офлайн рендъринга и света на интерактивния рендъринг. Другата голяма тенденция е дълбочинното обучение. То се използва за разрешаване на много предизвикателства в здравеопазването, транспорта и сигурността“, подчерта Паркър, допълвайки, че тази технология ще има революционно значение и за компютърната графика.

Според ИТ мениджъра на ИКЕА през следващите 15 години масово ще навлязат пространствените устройства (spatially aware devices), които ще отразяват триизмерната среда директно, без необходимост от трансформиране на образите. Това ще доведе до нуждата от създаване на продукти в 3D, от големи решения за облака, от развиване на технологиите за лицево проследяване и за достъпване на предметите във виртуалната реалност.

„За да постигнем това днес ние трябва да създаваме 3D модели на обектите с много големи детайли, в противен случай те няма да изглеждат реалистично. След това ще разполагаме с един физически обект, който ще споделим на рендърър и който ще работи на всяко устройство. Но това според мен не се случва с достатъчно бързи темпове. Ако ние не решим тези предизвикателства, другите неща няма да се случат”, допълни Ентед.

Всъщност ИКЕА още от 2005 интензивно използва новите технологии, като последните иновации на компанията са свързани с въвеждането на приложения с виртуална и добавена реалност. Също така около 70% от снимките в каталога на ИКЕА са компютърна графика, което позволява на дизайнерите да обзавеждат помещения още преди мебелите да са създадени.

У нас се проведе първата специализирана конференция за 3D технологии

Другата основна тенденция, която ще определи бъдещето на индустрията е възможността за рендване в облака. От Chaos Group разкриха, че именно това ще бъдат услугите от следващи поколение, върху които те работят в момента и които в бъдеще ще предлагат на своите клиенти.

Бенджамин Фае, директор GCP за Южна Европа и развиващите се пазари, Google Cloud, подчерта, че облакът е важен, тъй като позволява повече креативност и улеснява значително процесите. „Когато вашите данни и образи са в облака, вие можете да се възползвате от редица инструменти”, обясни Фае. Той даде за пример Cloud Video Intelligence, който използва машинно обучение и който позволява персонализирано изживяване.

Петър Митев е убеден, че начинът, по който ще се промени компютърната графика през следващите няколко години, ще бъде много по-значим и важен от нейното развитие за последните 100 години. Той изтъкна, че с тази конференция Chaos Group се надява, събирайки на едно място разработчиците, инженерите и художниците, да гарантира едно стабилно и добро бъдеще за компютърната графика.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Сергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в СофияСергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в София

Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас