Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
14 май
2018
 
 

Финландска роботизирана кола все по-близо до възможността за автономно шофиране 24/7

Marylin на финландският изследователски център VTT вече вижда по-добре от хората при гъста мъгла и обилен снеговалеж

2696 прочитания

Роботизираният автомобил на финландският изследователски център VTT – Marilyn - може да вижда по-добре от хората при мъгла и обилен снеговалеж, а вече може и да се движи без нужда от спиране, дори при лоши метеорологични условия. Освен това, той също така няма проблем да различи човек и при влошена видимост и автоматично да избегне инцидент. Тези функционалности се дължат на монтирания на покрива на автомобила LiDAR, който засича вълни с дължина, отвъд човешката сетивност. И тъй като технологията продължава да се развива, експертите виждат в нея възможност за голяма стъпка в посока създаването на безопасно, напълно автоматизирано превозно средство, което може да се движи и при влошени метеорологични условия.

Прочетете още: New York Auto Show 2018 – най-интересните концепции и нови автомобили

Очаква се разработката да бъде представена по време на събитието RobustSENSE, което ще се проведе в германския град Улм на 16 май. В рамките на форума среща си дават различни производители на автономни превозни средства.

Последните подобрения на роботизирания автомобил на VTT включват нови оптични компоненти, 1555 нанометров LiDAR и оптимизиран интелигентен софтуер, който повишава възможностите на датчика. Освен това Marilyn разчита на софтуерни модули за филтриране на точкови облаци и контрол на надеждността на скенера.

"Въпреки че зрителното поле на Marilyn е ограничено до около 30 метра при гъста мъгла, новият тип LiDAR позволява на автомобила вместо да спира, просто да забавя своя ход", коментира ръководителят на проекта Мати Кутила от екипа RobotCar Crew на VTT.

Автомобилът има вградени и традиционни автомобилни радари и LiDAR, но техният капацитет за откриване на неметални препятствия и разделителната им способност са ограничени, особено при разпознаването на точни форми.

"Marilyn може да съчетае радарни и LiDAR технологии чрез оптимизaция на най-добрите аспекти на различните сензори, което прави автомобила по-безопасен от обикновена кола, управлявана от човек. Въпреки че пред нас все още има много препятствия, вярваме, че се движим в правилната посока", подчертава Кутила и добавя, че пред екипа му има още много работа, докато успее да гарантира автоматизирано шофиране 24 часа в денонощието 7 дни в седмицата, но това не променя факта, че настоящите подобрения са гигантски скок към реализацията на проекта.

Ако се замислим за това като за 42-километров маратон, сега сме на около 10 километра по-близо до цел ", добавя той.

Все повече сценарии за шофиране

Екипът на VTT също така залага все повече възможни сценарии за шофиране, като Marilyn вече има различни концепции на поведение за градски пространства, магистрали, второстепенни пътища и т.н. По думите на Кутила по време на събитието в Улм роботизираният автомобил ще демонстрира как преминава през гъста мъгла, непробиваема за човешкото зрение, избягвайки препятствия. Освен това за първи път в Европа в тестовата зона едновременно ще се движат шест автономни коли, всяка от които по различен сценарий, заедно с пешеходци.

 

 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Сергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в СофияСергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в София

Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас