Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Интернет
11 май
2018
 
 

Покупките през смартфони променят драстично търговските практики

До 3 години AR/VR технологиите ще „изравнят“ пазаруването през смарфон и физически магазин, според проучване на Ericsson

2989 прочитания

Снимка: Shutterstock

Пазаруването през смартфони бързо прониква в целия свят, като 43% от потребителите всяка седмица правят покупки през телефона си, показва ново проучване на Ericsson Consumer & IndustryLab. Това ще доведе до съществена промяна в сектора на търговията на дребно. Използването на смартфони за купуване на стоки и услуги пък ще води до втората голяма промяна – а именно засилената употреба на цифрови помощници (тип чат роботи и други). Освен на личен съветник, който ще ги подпомага при избора на конкретен продукт, пазаруващите през смартфон смятат, че технологиите за добавена и виртуална реалност ще им осигурят същото „изживяване“, като посещението във физически обект, добавят анализаторите.

Когато на 11 ноември 2017 г. китайският гигант в е-търговията Alibaba успя само за един ден да продаде стоки и услуги за $25 млрд., като 90% от транзакциите бяха през мобилен телефон, стана ясно, че директното пазаруване през смартфона вече е масова практика, добавят от Ericsson.

Прочетете още: Операторите да фокусират 5G усилията си в 10 ключови сектора

Тази нова вълна на мобилно пазаруване не засяга само Китай. Смартфонът предоставя „в ръцете на потребителите“ буквално всички стоки от целия свят, като този огромен избор води до нова вълна от промени в индустрията.

„Потребителите все повече разчитат на цифровите помощници в своите телефони при осъществяването на покупките, като в същото време се стимулира интереса и към смарт говорителите, които биха поели автоматизацията на рутинните домакински покупки“, допълват анализаторите.

Прогнозите сочат, че пазаруване с помощта на цифрови гласови помощници ще достигнат $40 млрд. през 2022 г., така че изборът на типа помощник може да се окаже по-важно от осъществяването на реални избор на търсената стока.

Физическите магазини ще трябва да се трансформират или ще изчезнат. 69% от днешните потребители на AR и VR приложения смятат, че до 3 години тези технологии ще осигурят на смартфоните всички предимства на физическите обекти. Същевременнно 36 на сто от пазаруващите през смартфон вече смятат, че би трябвало да плащат по-малко във физическите магазини отколкото онлайн, само защото „са си направили труда да отидат до магазина“.

“Бързопроменящото се поведение на пазаруващите е важно за всеки специалист в областта на 5G, умните домове, изкуственият интелект и Интернет на нещага“, коментира Михаел Бьорн, ръководител на проучването в Ericsson Consumer & IndustryLab. - Когато потребителите започнат да използват изкуствен интелект, за да автоматизират ежедневните си покупки, това ще доведе до засилено проникване на IoT датчици, а все повече домакинства ще свързват към интернет своите битови електроуреди“, допълва той.

Трябва да се има предвид все пак, че докладът на Ericsson e базиран на проучване сред напредналите интернет потребители в 10 града в света. Извадката представлява малка част от всички пазаруващи в света, но е избрана, защото цифровите технологии, използвани от тези респонденти, ги поставя в „първите редици“ на фундаменталните промени, които ще настъпят в областта на търговията, обясняват анализаторите.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Сергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в СофияСергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в София

Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас