Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
08 май
2018
 
 

Пазарна оценка на Xiaomi може да достигне $100 милиарда, според GlobalData

Китайската компания ще се опита да събере поне $10 млрд. от IPO на фондовата борса в Хонконг

2438 прочитания

Китайският производител на смартфони и други смарт устройства Xiaomi обяви, че е подала заявление до фондовата борса на Хонконг за първоначално публично предлагане (IPO), чрез което ще се опита да набере капитал в размер на поне $10 милиарда.

Според Ави Грийнгарт, анализатор от GlobalData, това IPO ще осигури на Xiami пазарна оценка между $80 млрд. и $100 млрд.,като това ще е най-мащабното излизане на борсата след като китайският интернет гигант Alibaba събра $25 млрд. през 2014 г.

„Успешното лисване на борсата със сигурност ще даде на Xiaomi нужния свеж капитал за експанзия на Запад, коментира Грийнгарт. - Xiaomi отдавна планира да навлезе в САЩ Засега се е насочила към Западна Европа, стартирайки от Испания, но ще следим внимателно как ще „пренесе“ бизнес модела си извън Китай. Xiaomi обяви няколко пъти (по точно през последните 3 години), че планира да навлезе на щатския пазар „през следващата година“. Но САЩ са изключително враждебно настроени към всякакви китайски марки в момента. По-голямото предизвикателство е да бъдат спечелени операторите, а пазарът е силно ориентиран към премиум смартфони, така че щатските потребители имат завишени очаквания към марка и софтуер“, допълва анализаторът.

Според него, бизнес моделът на Xiaomi е "много обаятелен", компанията продава огромно количество смартфони с много малък марж, като стартира само с онлайн търговия. „Конкуренти като Huawei обаче отвърнаха на удара със собствени модели, продавани само онлайн, и Xiaomi се оказа неподготвена, заяви Грийнгарт. - Компанията успя да се реорганизира и да навлезе и в търговските вериги. Освен това Xiaomi се обявява за „инкубатор“ и “доставчик за IoT екосистема“, инвестирайки в десетки стартиращи фирми и продавайки всичко от пречистватели на въздуха през фитнес гривни до Segway.“ В България Xiaomi стъпи официално и в България през миналата година, сключвайки договор за дистрибуция със Солитрон.

Производителят вече обяви 67,5% скок на приходите си за 2017 г. до почти $18 млрд. Оперативната й печалба се от утроила от 3,79 млрд. юана за 2016 г. на 12,22 млрд. юана за миналата година. Въпреки това компанията отчете загуба в размер на 43,89 млрд. юана за 2017 г., докато година по-рано печалбата й бе 491,6 млн. юана.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Интервю
Фирмите представят
Дизайнерската WiFi система Covr на D-Link осигурява супербързо покритие и в големи домове

Дизайнерската WiFi система Covr на D-Link осигурява супербързо покритие и в големи домове

D-Link предложи Wi-Fi системи за два и три честотни обхвата, използващи технологията MU-MIMO

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Иван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ниИван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ни

Марката Кауфланд е позната у нас с веригата си от хипермаркети. Малцина обаче знаят, че от България се поддържат някои от нейните ключови системи, както и че тук се разработват перспективни технологии, които тепърва ще бъдат внедрявани в...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас