Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Таблети
03 май
2018
 
 

Huawei: Пазарът на таблети у нас е близък до зрялост

4154 прочитания

Александър Главчев

Продажбите на таблети напоследък спадат, но това е следствие от насищането на пазара, а не на изчерпване на неговия потенциал. У нас клиентите все по-често търсят устройства на конкретни марки и са склонни да платят повече за тях, което е белег на зрялост, въпреки все още за много потребители водещ фактор при покупка продължава да е цената. 

Галин Стоянов

Прочетете още: MediaPad M5 е отговорът на Huawei във високия клас таблети

Данните са от неофициално проучване на пазара на таблети, резултатите от които бяха представени от Huawei България. Това стана в рамките на събитие, посветено на официалния старт на продажбите на таблета MediaPad M5 у нас. От компанията подчертават, че въпреки не особено позитивните новини през последните тримесечия, очакват стабилизране на пазара през следващите няколко години и предвиждат пускане на нови продукти в тази категория.

По думите на Галин Стоянов, мениджър продажби за мобилни устройства в Huawei България, таблетът дава в ръцете на потребителителя, както на масовия, така и този от бизнеса, един универсален дисплей, който може да се използва за широк кръг от дейности. При онлайн пазаруване например покупките най-често се финализират на по-голям екран, а не на смартфон. 

Интересни факти за потреблението на таблети

Според официални данни в Европа 26 на сто от потребителите на таблети в Европа са деца. Това от една страна е свързано с навлизането на тези устройства в сферата на образованието, а от друга, че те много често са семейна, а на лична придобивка.

Интересен е отчитаният ръст на търсенето на продукти с по-високи хардуерни показатели. Паралелно с това таблетите продължават да са предпочитани устройства за развлечения, като гледане на видеа и филми.

Интересен момент е характерният за Европа е и по-голям дял по-възрастни потребители, което се обуславя от застаряващото население на континента. За тях таблетите са по-удобна алтернатива от традиционния компютър, чиито мишка и множество бутони на клавиатурата биха могли да бъдат стресиращи. Според Стоянов много от тези хора “на практика пропуснаха една цяла технологична вълна и избраха много по-лесните и интуитивни устройства”. Разбира се, последното не е самоцел, а и следствие на урбанизацията и все по-честото използване на интернет връзки за осъществяване на контакт с близки хора.

Българският пазар

У нас публични данни за развитието на пазара на практика няма. От Huawei са се опитали да поправят това, провеждайки свое проучване, обхванало 800 български потребители. Това са активни потребители на таблети – предимно хора от големи градове (по равно от София и от други градове с население над 100 хил. души), на възраст между 18 и 65 г.

“Това, което забелязваме, че, дали поради негативен опит или заради препоръки от приятели, започнаха да търсят по-евтини таблети, но вече от позната марка – сподели Стоянов по време на презентацията. – Това е първият сигнал за зрялост на този пазар.” Налице е и съвсем целенасочено търсене на по-големи дисплеи. Последното е свързано с по-широкото навлизането на смартфони с диагонал на екрана от над 5,5 инча. Именно 7-инчовите таблети представляват най-евтините и предложения на пазара.

70% от продажбите на таблети стават през мобилните оператори, като в голяма част от случаите става дума за устройства от базов клас, предлагани в пакет с даден мобилен план.

Лидер по продажби в България е Lenovo, сподели още Стоянов. Той допълни обаче, че в случая най-често става дума за по-евтини устройства. На второ място, според проведената анкета, са устройствата на Samsung. На висок сумарен дял се радват и предложенията на различни регионални, както и на други по-малки марки, чиито таблети са част от пакетите, предлагани от мобилните оператори. Според Стоянов тези устройства формират около 60 на сто от продажбите, но дялът им постепенно спада, паралелно с бавното преобразуване и узряване на пазара. 

Междувременно, най-интересните клиенти за производителите на маркови таблети и у нас са хора, които се занимават със средно- и висококвалифицирана работа или са служители на административно ниво, подчертават от Huawei.

От компанията отчитат още, че Huawei е сред топ марките, които запитаните потребители биха избрали днес, ако сега им се наложи да се сдобият с ново устройство. В резултат в родния офис на китайския производител възнамеряват да засилят фокуса си върху по-горните класове устройства.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Сергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в СофияСергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в София

Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас