Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
25 апр
2018
 
 

3,4% ръст на приходите отчете Мтел за първото тримесечие

Фиксираният бизнес осигурява поредното увеличение на бизнеса на оператора

3043 прочитания

Ново увеличение на общите приходи с 3,4 на сто до 107 млн. евро отчете Мтел за първото тримесечие на 2018 г., като още по-впечатляващ е ръстът на печалбата преди данъци и амортизации EBITDA – с почти 10,7% повече от същия период на 2017 г. Основният принос за подобрените резултати има фиксираният бизнес, включително дигиталните облачни решения за корпоративните клиенти, изтъкват от оператора.

Приходите от фиксирани услуги са скочили с 12,7% до 24,7 млн. евро, което се дължи както на увеличения брой абонати на ТВ услугите на компанията, така и на по-високия среден месечен приход от една фиксирана линия (ARPL). От Мтел отчитат засилен интерес към спортните канали Mtel Sport 1 и Mtel Sport 2, особено след успешните мачове на Григор Димитров в турнирите ATP, излъчвани директно от тези канали. Средният приход от една линия е достигнал 12,2 евро, или с 11,3% повече на годишна база (вж. графиката)). Общият брой на фиксираните ШЛ абонати е 435,6 милиона (годишен ръст от 1,8%), а на платена телевизия - 485,1 милиона, или с 2 на сто повече.

Прочетете още: Оптичната мрежа на Мтел покри 1000 домакинства в Банско

Приходите от мобилния сегмент отчитат лек спад с 0,4% до 64,6 млн. евро. „Увеличението на приходите в бизнес сегмента, което се дължи основно на по-големия брой корпоративни клиенти, компенсира негативния ефект от регулацията на роуминг цените в рамките на Европейския съюз“, обясняват от Мтел. Приходите от устройства се повишават с 2,8% до 16,2 млн. евро, тъй като клиентите купуват все повече смартфони и таблети.

Средният приход от един мобилен абонат (ARPU) e нараснал с 2,9% до 5,4 евро през първата четвърт на 2018 година, „главно заради по-висок среден приход на абонат в частния сегмент и минимизиране на спада на цените в бизнес сегмента“, допълват от Мтел.

Общият брой мобилни клиенти е почти 3,96 милиона в края на март т.г., или спад с 3,2 на сто спрямо същия период на 2017 г. Спадът се дължи изцяло на намаления брой клиенти на предплатени услуги след въведената промяна в Закона за електронните съобщения, ограничаваща на 10 максималния брой предплатени номера, които може да ползва един клиент. Броят на клиентите на мобилни широколентови услуги е скочил с 10,4% на годишна база до почти 430 милиона. Броят на мобилните М2М устройства и други датчици също е нараснал с 6,3% до 319 милиона.

Мтел отчита и много ниски нива на отказалите се от услугите им абонати (т.нар. churn rate), който е на ниво 1,5% за първите 3 месеца на 2018 г., и то главно в предплатения сегмент. При абонатите на договор този дял е под 0,9%

Капиталовите инвестиции на Мтел са намалели с 24% за първите 3 месеца до около 11 млн. евро, като първото тримесечие на годината по принцип е по-слабо по отношение на инвестициите. Подобна е ситуацията и в другите страни, в които Telekom Austria Group има свои оператори, с изключение на Беларус и Македония.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Сергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в СофияСергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в София

Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас