Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Наука и техника
13 апр
2018
 
 

Швеция стартира проект за пътища, зареждащи електромобили

Очаква се електрифицираната железопътна система да струва 1 млн. евро на километър

5520 прочитания

Ако сте притежател на електромобил и имате път към Швеция, ще можете да зареждате в движение по местните пътища. Е, за момента това може да се случи в рамките на едва два килиометра на един определен път до Стокхолм, който има вградена електрифицирана релса, но шведското правителство е разработило проект, според който скоро шофьорите на електрически автомобили ще се радват на подобна възможност и на много други места. За съжаление, поне за момента няма да можете да зареждате самия автомобил, защото, за да се възползвате от екстрата, той трябва да разполага със специална подвижно “рамо”, което го задвижва при контакт с релсата.

Прочетете още: Editorial: Имат ли бъдеще електромобилите – част 2

Мислете за този проект като за една от онези играчки-електрически колички, които черпят мощност от пистата, върху която се движат. Но само докато електромобилът се движи върху релсата, защото “рамото” автоматично се изключва, ако автомобилът се отклони от нея. “Динамичното зареждане", което то осигурява, може да се извършва, само когато превозното средство е в движение, като системата може дори да изчисли количеството консумирана енергия и да я дебитира според различните превозни средства и стила на шофиране на потребителите.

Монтажът на релсата и подвижното “рамо” със сигурност изглеждат по-лесни както на пътищата, така и на автомобилите, отколкото кабелната система, с която Швеция експериментира преди две години. Въпреки това, властите в страната не предвиждат електрификация на всичките 500 000 км пътища, с които разполагат. Вместо това, правителството се стреми да инсталира релси на 20 000 км пътища, които са основно магистрали, обяви пред The Guardian главният изпълнителен директор на консорциума eRoadArlanda, който стои зад проекта.

"Ако електрифицираме 20 000 км магистрали, това определено ще бъде напълно достатъчно", категоричен е Ханс Сьол и добавя, че разстоянието между две магистрали никога не е повече от 45 км, а електрическите автомобили могат без проблем да изминат това разстояние, без да се налага да презареждат. По думите му има експерти, които смятат, че ще са достатъчни и 5000 км електрифициран път.

Очаква се електрифицираната железопътна система да струва 1 млн. евро на километър, което, според The Guardian, ще излезе на Швеция 50 пъти по-евтино от изграждането на градска трамвайна линия. От друга страна, наличието на подобна инфраструктура може да насърчи автомобилните производители да започнат да включват по-малки батерии в своите електромобили.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Сергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в СофияСергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в София

Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас