Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
12 апр
2018
 
 

Клиентът - в центъра на дигиталната трансформация във финансовия сектор у нас

Основният фактор за постигане на успех във финансовия сектор е оптимизирането на клиентското преживяване, бяха единодушни участниците в ХХ юбилейно издание на Финансовия технологичен форум.

7951 прочитания

Ключовият фактор за постигане на успех във финансовия сектор е оптимизирането на клиентското преживяване, бяха единодушни участниците в ХХ юбилейно издание на Финансовия технологичен форум организиран от ICT Media и ISACA Sofia Chapter.

Събитието се провежда със съдействието на генералните партньори BORICA, Dynatrace и IBS Bulgaria, на официалните партньори APC by Schneider Electric, Asseco, Dais Software, Global Consulting, Informatica, Intracom Bulgaria, Nevexis, Sirma BC, SAS Institute, Vasco Data Security, Radware, както и на партньорите Adastra, BMW Group Bulgaria, Bulpros, Dicota и Canon.

Финансов технологичен форум - 2018

21 век е епохата на клиентите - те създават правилата, те определят финансовите услуги и оформят корпоративните стратегии, категоричен е Никос Сампанис, регионален директор за Югоизточна Европа във Forrester Research. Според изследване на компанията 70% от европейските граждани използват онлайн банкиране, 65% се насочват към ATM и 34% се доверяват на своя смартфон, за да осъществят финансовите си транзакции. Именно тези данни трябва да заемат централно място в плановете за развитие на различните организации от сектора.

„Значимата роля на потребителите в комбинация с дигиталната трансформация променят пазарите, дори в най-традиционните индустрии, и в много случаи водят до екзистенциални кризи в компаниите“, обяснява Сампанис. Той съветва финансовите институции да не търсят само бърз резултат от дигиталната трансформация, тъй като тя е едно постоянно състояние, а не пътуване с крайна цел. „Банките не трябва да създават дигитални стратегии, те трябва да дигитализират своите бизнес стратегии“, подчертава Forrester. В тази връзка своята тайна за успех споделя и Горан Ангелов, управител, Ай Би Ес България: "Отвореното банкиране е дигитална трансформация. Успешното включване в тази платформа е критично за бъдещето на банките. Не технологията е толкова ключова, ключово е да бъдем там рано, за да започнем да привличаме партньори. Рискът от изоставане и невъзможно наваксване е много реален. Това е чисто бизнес стратегия",  допълни той.

Ръст в безналичните плащания

Не може да има добро клиетско преживяване без възможността за картови разплащания. От Борика уточняват, че този вид разплащания все още е актуален и търсен от потребителите. По време на събитието компанията представи своите картови услуги от ново поколение в областта на NFC & HCE, 3D Secure, POS outsourcing, ATM monitoring, като те имат за цел да отговорят на променящите се пазарни изисквания.

„Според нашата статистика безналичните плащания нарастват през последните години. Основен ръст имат електронните и мобилните плащания. Посоката и целта отново е тази – дигитализацията на тези услуги“, отбелязва Радослав Димитров, директор „Карти и терминали" в БОРИКА. От 2015 средният годишен ръст на обемите на електронните плащания е достигнал 17,6%, а обемът на мобилните разплащания е 21,8%. Подобна тенденция показват и данните на Българската народна банка (БНБ). Нина Стоянова, която е подуправител на управление „Банково“ в БНБ, разкри, че за периода от 2014 до 2016 г. броят на картовите разплащания се е увеличил с 44%, а стойността на тези разплащания с 38%.

„Развитието на информационните технологии в областта на платежните услуги дава възможност за по-иновативни, конкурентни и ефективни платежни услуги, което имат широко разпространение сред клиентите. В страната нарастването на безналичните плащания през последните години е много сериозно“, допълва Стоянова.

Скоростта е от значение

Има различни фактори за гарантирането на едно добро клиентско изживяване. Според регионален директор за Югоизточна Европа и Близкия Изток, Dynatrace Рикардо Фонтес тайната се крие в бързината на предлаганите услуги. Ако в миналото броят на функционалностите е бил определящ, за да успее една компания да спечели потребителите, то сега това е по-голямата скорост на услугите.

„Скоростта за крайния потребител е от фундаментално значение“, убеден е Фонтес. Той допълва, че за да отговорят на изискванията на средата, финансовите институции трябва да модернизират своите операции и да ускорят процеса по въвеждането на иновации.

В крайна сметка без дигиталната трансформация не може да има добро клиентско преживяване. Но в един по-консервативен сектор, какъвто е банковият, потребителят се оказва онзи важен фактор, който може бързо да инициира промени и да насочва към създаването на нови продукти и услуги.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Какви нови и интересни неща може да ни разкаже Пламен Боев от Елит Софтуер

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас