Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
21 мар
2018
 
 

IDC очаква още ръст на пазара на умни часовници

Добавянето на функции за самостоятелна свързаност може доведе до революция на пазара.

13711 прочитания

С 15,1% ще нараснат продажбите на носими устройства през 2018 г. прогнозира IDC. Общият брой доставени устройства се предвижда да достигне 132,9 млн. бр. За следващите пет години, до края на 2022-ра, се очаква средният ръст да е 13,4 на сто, като в края на периода доставките ще възлизат на 219,4 млн. бр.

Анализаторите подчертават че умните часовници ще представляват почти две трети от сумарните доставки през 2022 г. Според IDC потребителите едва сега започват да осъзнават реалните ползи от тези продукти.

IDC очаква още ръст на пазара на умни часовници

Прочетете още: За пръв път: Спад на пазара на смартфони

Очаквано, водещи са фитнес устройствата, които биват догонвани от решенията за плащания и предаване на нотификации. Добавянето на възможности за самостоятелна свързаност пък се очаква да спомогне за утвърждаването на потребителски сценарии като поточно предаване на музика, дистанционно следене на жизнени показатели и т.н. Именно тези функции може да се окажат повратна за пазара.

Анализаторите обаче не очакват намаляване на търсенето на по-базови часовници, както и на фитнес гривни. Тези продукти ще продължават да се радват на популярност именно заради своята простота и ниските им цени. Също така те ще достигнат и нови клиенти под формата на медицински продукти и ще допадат на онези, които търсят традиционната визия на хибриден часовник.

На фона на часовниците и гривните останалите носими продуктови категории, като слушалки и дрехи, все още са с минимални пазарни дялове. Най-големите ръстове се очакват именно при тях, макар че в края на периода те ще продължават да са по-скоро нишови продукти. 

Над половината от умните часовници през 2017 г. са доставени от Apple, като според IDC компанията ще съхрани лидерството си в категорията. Марки като Fitbit и Garmin, както и всички останали производители, използващи Wear OS ще засилват позициите си. Растящ подсегмент са часовниците за деца, макар че, според анализаторите, това касае най-вече Китай. Като цяло умните часовници ще бъдат с най-високи цени при носимите продукти, генерирайки над две трети от оборота. 

При базовите часовници се очакват трудности, свързани най-вече с обучаването на клиентите за полезността им. Много от тях все още гледат на тях по-скоро като на обикновени часовници, а не като на носима техника, която е част от по-голяма екосистема. 

Вече комодитизираните гривни ще удържат позициите си особено в развиващите се пазари. Тяхната лесна употреба и цялостна достъпност ги прави удачна отправна точка за сферата на носимите продукти.

Слушалките ще се развиват паралелно с гласовите помощници и специализирания хардуер. От IDC очакват този форм фактор да е най-популярният след устройствата предназначение за носене на ръката.

Дрехите с вградени сензори засега са представни от обувки, броящи стъпките на потребителя. Анализаторите предвиждат увеличаване на интереса към категорията, но тя ще продължава да е по-скоро нишова.

Под “Други” в таблицата по-долу са обединени по-малко известни продукти, като например такива, прикрепящи се към различни части на тялото или поставяни на главата на потребителя. Нестандартните форм фактори на голяма част от тях ще ги прави трудни за продажба на масовия пазар, но покриването на специфични нужди ще отвори печеливши ниши.

Прогноза за световните доставки на носими продукти по категории за 2018-2022 г.

Продуктова категория

Доставки през 2018г. (млн. бр.)

Пазарен дял през 2018г.

Доставки през 2022г. (млн. бр.)

Пазарен дял през 2022г.

Среден ръст за 2018–2022г.

Умни часовници

43.6

32.8%

84.1

38.3%

17.9%

Базови часовници

32.4

24.4%

59.4

27.1%

16.4%

Базови гривни

47.7

35.9%

48.2

22.0%

0.3%

Слушалки

2.8

2.1%

13.3

6.0%

48.0%

Дрехи

4.1

3.1%

11.6

5.3%

30.0%

Други

2.4

1.8%

2.8

1.3%

3.8%

Общо

132.9

100.0%

219.4

100.0%

13.4%

Източник: IDC, март 2018 г.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рагу Рагурам, VMware: Многооблачните среди са основна тенденцияРагу Рагурам, VMware: Многооблачните среди са основна тенденция

Рагу Рагурам е оперативен директор във VMware, отговарящ за продуктите и облачните услуги на компанията. В интервю за Computerworld той коментира кои са основните тенденции в областта на облачните услуги и какво ще донесе на клиентите...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас