Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
21 мар
2018
 
 

Google придобива компания-иноватор във виртуалната реалност

Lytro се появи на сцената през 2011 г. с уникалната за тогава технология light field, която позволява префокусиране на снимки след заснемането им

13982 прочитания

Компанията Lytro се появи с гръм и трясък на сцената през 2011 г. с уникалната за тогава технология light field, която беше в основата на странно оформена камера, притежаваща функционалност за префокусиране на снимки след заснемането им. Първата камера на стойност $ 400 излезе на пазара през 2012 г., след като компанията се ориентира към виртуалната реалност (в тази среда технологията създава снимки и видеоклипове, в които можете да “влизате” от различни ъгли) и производството на професионални камери.

Прочетете още: Повече от 60 нови приложения поддържат платформата за добавена реалност на Android

Преди ден изданието TechCrunch съобщи, че компанията ще бъде придобита от Google. Според неназовани източници Google ще се сдобие с правата върху технологиите и патентите на компанията за около $ 40 млн., като някои служители на Lytro дори вече са се оттеглили.

И така, какво може да спечели Google от тази сделка? Технологията light field има много приложения във виртуалната реалност, а миналата седмица Google стартира приложението "Welcome to Light Fields" в платформата Steam, което предлага "подлежащи на навигация снимки", в които потребителите могат да "преживеят реалния свят с дълбочина и усещане, както никога досега във виртуалната реалност". Технологията на Lytro е идеална за това приложение, както и за видеоклипове, в които потребителите могат да променят гледната си точка във виртуалната реалност. Не на последно място, самата Lytro наскоро придоби друга компания – Limitless - разработчик на Reaping Rewards VR (интерактивен късометражен филм, базиран на виртуална реалност, който изследва емоционалния избор в определени ситуации), за да работи върху технология за смесване на анимация със заснето видео в реално време.

Всичко това може да помогне изключително много на Google в съревнованието на компанията в сферата на виртуалната реалност с други играчи, като Facebook например, които се готвят да атакуват масовия пазар с устройства като Oculus Go и Magic Leap.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Какви нови и интересни неща може да ни разкаже Пламен Боев от Елит Софтуер

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас