Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Интернет
14 мар
2018
 
 

От Google са премахнали 3.2 милиарда "лоши реклами" през 2017 г.

Интернет гигантът е блокирал 320 000 издатели на съдържание, 90 000 уебсайта и 700 000 мобилни приложения

8566 прочитания

Google е най-голямата търсачка в света и, едновременно с това, най-използваният канал за дигитален маркетинг. Затова от компанията трябва често да дават отговори, когато стане въпрос за за подвеждаща или невярна информация, разпространявана както през всевъзможните реклами, така и чрез съдържанието, което ги остойностява. Съвсем наскоро компанията се нае да пресече тази тенденция, ограничавайки явления като заразени със зловреден софтуер сайтове, различни схеми за трупане на бързи дивиденти, обидно съдържание и фалшиви новини. Днес от интернет гиганта публикуваха доклад, в който отчитат своя прогрес в тази посока.

Прочетете още: Задълбочава ли се проблемът с дезинформацията в Twitter?

Като цяло изглежда, че Google открива повече вредно съдържание от когато и да било, като според компанията това се дължи на нови техники за проследяване и анализ, които обхващат по-широк диапазон от показатели за това какво е допустимо и какво не. Припомняме ви, че през 2017 г., в стремежа си да наложи по-голям контрол над публикуваното съдържание, Google добави 28 нови правила за рекламодатели и още 20 за издатели.

Ето някои от по-важните цифри в доклада, които показват доколко е ефективна новата стратегия на компанията:

- През 2017 г. Google e премахнал 3,2 милиарда реклами, които са нарушили правилата за вредно, подвеждащо или обидно съдържание - почти два пъти повече, отколкото през 2016 г., когато премахнатите реклами са 1,7 милиарда. Google също така е блокирала 320 000 издатели на съдържание от своята рекламна мрежа (повече от три пъти повече в сравнение с миналата година), заедно с 90 000 уебсайта и 700 000 мобилни приложения.

- През миналата година Google въведе и нови правила на ниво страница - начин за оценяване на съдържанието не само на база сайт, но и на база вътрешни страници. Новият процес на оценка е довел до повече от 2 милиона блокирани вътрешни страници на месец.

- От компанията обръщат внимание и на спецификата на различните нарушения. Над 12 000 уебсайта например са били блокирани заради извличане и използване на съдържание от легитимни сайтове (увеличение от 10 000 през 2016 г.). В същото време, 7 000 рекламни профила са били блокирани заради това, че невярно са представяли различни сайтове като новинарски организации (това е наистина голямо увеличение, след като през 2016 г. забрана е наложена само на 1400).

- От Google също така са премахнали 130 милиона реклами за злоупотреби и злоумишлени действия. 79 милиона реклами пък са блокирани, защото кликването върху тях води до сайтове със зловреден софтуер. Компанията спира цели 400 000 подобни интернет страници. Едновременно с това са идентифицирани и блокирани 66 милиона реклами от типа “trick to click” и 48 милиона, които подлъгват потребителите да изтеглят определен софтуер.

- Google също така полага много по-големи усилия за откриване на реклами, които погрешно представят хора, продукти или информация.

- През ноември 2017 г. компанията разшири и актуализира определението за "неточно представено съдържание", в резултат на което е проверила около 11 000 уебсайта, за които има съмнения, че са в нарушение. В крайна сметка, след проверката, са блокирани 650 сайта и 90 издатели на съдържание.

Въпреки че всички данни на Google говорят за повишаване на количеството на блокирано съдържание, все още не е ясно какъв дял представлява то от общия брой страници, сайтове и приложения, които публикуват реклами в Google. И, тъй като бизнеса на Google продължава да се разраства, както и броят на на приложенията и страниците, които рекламират през този канал, тези завишени стойности в цифри може да се окаже, че не представляват завишение като процент. 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Сергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в СофияСергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в София

Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас