Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Роботи
21 фев
2018
 
 

Хуманоидният робот на Банка ДСК вече съветва клиенти и във Варна

Роботът Pepper общува с клиентите на банката на английски, но усилено изучава и български език.

7031 прочитания

Хуманоидният японски робот Pepper вече ще съветва клиентите на Банка ДСК и във Варна. През миналата година иновативното решение бе представено в два от най-модерните клонове на банката в София – в търговските центрове Mall Serdika и The Mall.

Произведеният в Япония Pepper в внедрен в Банка ДСК от специалисти на „Мусала Софт“, която е партньор на банката в редица проекти.

“Банка ДСК е първата институция не само в страната, но и на Балканския полуостров, която предлага на клиентите си подобна хибридна услуга, съчетаваща визуално достъпен изкуствен интелект и съдействие от страна на служителите, работещи директно с клиенти”, коментират от Банка ДСК.

Прочетете още: Роботът Pepper ще консултира клиенти в офиси на Банка ДСК

Pepper вече съветва клиентите Банка ДСК и във Варна. Снимка: Банка ДСК

От днес, 21 февруари, роботът Pepper ще дава съвети и в офиса на Банка ДСК в Икономическия университет във Варна. Той ще посреща, напътства и комуникира с клиентите, ще ги запознава с актуалните банкови продукти чрез специално вградения в него екран. От него посетителите ще могат да видят цялата информация, която им е нужна. Pepper посреща и общува с клиентите на английски език, но усилено изучава български език. Pepper е способен и да забавлява посетителите с танц и да разказва приказки за малките посетители.

С включването на Pepper в банковото консултиране Банка ДСК прави следващата стъпка в развитието на иновативни и високотехнологични офиси, предоставяйки неповторимо изживяване за своите клиенти, допълват от банката

Новият тип офиси на банката предлагат пълно дигитално обслужване, включително пълно самообслужване. „Футуристичните клонове са и място, където клиентите могат да научат повече за възможностите за онлайн банкиране със съдействието и на екип от специално обучени служители“, допълват от Банка ДСК. Роботът Pepper явно ще помага именно на тези служители (демо от общуването с Pepper в Банка ДСК):

Технологиите в робота

В Pepper е вградена операционна система NAOqi, която е дистрибуция на Linux, базирана на Gentoo, коментираха за Computerworld от Мусала Софт. - Тя е специално пригодена, за да отговаря на нуждите на Pepper и на другите роботи, предлагани от SoftBank Robotics - NAO и Romeo“, допълват от компанията.

На въпроса от редакцията за възможностите за развитие на робота от българската фирма споделиха следното: „SoftBank Robotics предоставят пакет с основни теми за разговор на английски език. За нуждите на високотехнологичните офиси на Банка ДСК ние го разширихме чрез добавяне на възможност за комуникация по конкретни теми, за конкретни услуги и продукти. Посредством вградените функции на Pepper разработихме интерактивен екран, чрез който могат да се пускат видео материали, създадени с цел да помогнат на клиентите при използването на банковите услуги и да им ги представят по нов забавен и интерактивен начин. Добавихме и секция за забавление, благодарение на която Pepper може да разказва истории, да танцува, също да позволява физическо взаимодействие, например да реагира като го „погъделичкате“ на специално предназначено място на екрана, както и да застава в поза за снимка.

Възможностите на Pepper за комуникация могат да бъдат разширявани, както и има опция за интеграция с външни платформи. Pepper ще става все по-полезен и интересен и в скоро време ще видите нови негови способности в клоновете на Банка ДСК. Той разпознава човешките емоции, което предоставя възможност за по-персонализирана комуникация с клиентите“, допълват от Мусала Софт.

Според българския разработчик, Pepper може да намери приложение и вече се използва и в много други области. „Подходящ е за внедряване в хотели например, за да посреща и поздравява посетителите и да им предоставя информация за туристически атракции, заведения за хранене и да разказва за услугите, предоставяни от хотела. Също така може да се използва при провеждане на конференции, за да упътва посетителите и да им предоставя информация за програмата и конкретните теми. В магазин би могъл да посреща клиентите, да ги приканва да влязат, да ги информира за текущи промоции и специални предложения, какви стоки се предлагат, къде са разположени и др. На летище може да показва информация за полетите и да упътва хората към конкретните терминали на които трябва да отидат. Като цяло, Pepper може да се използва във всички ситуации, при които трябва да се предостави информация или да се привлече вниманието на клиентите”, обясняват от Мусала Софт.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Сергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в СофияСергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в София

Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас