Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Мобилни
08 фев
2018
 
 

40% от българите използват телефона си и за интернет, по данни на Галъп

Най-използваните мобилни приложения от потребителите на мобилен интернет у нас са Facebook и Facebook Messenger, следвани от Viber

3736 прочитания

Потребителите на мобилни услуги в България все по-рядко използват телефоните си само за обаждания. Доказателство за това е плавното увеличение на дела на мобилния интернет, както в плановете за гласови услуги, така и в самостоятелните пакети. В рамките на една година потребителите, използващи телефона си само за разговори, са намалели от близо 60% до 51%. Това е един от основните изводи в проучването за нагласите на потребителите на мобилни услуги в България, проведено от “Галъп интернешънъл” по поръчка на VIVACOM.

1

Допитването сочи, че, въпреки че всеки втори мобилен абонат все още ползва само гласови услуги, вече близо 10 процента от потребителите предпочитат карти с включена услуга само за мобилен интернет и боравят единствено с интернет връзката на мобилното си устройство. За една година ползвателите на сим карти само с интернет достъп са се увеличили с два 2 процента. Според експертите на телекома тенденцията за ползване на мобилен интернет е плавна и стабилна и се очаква да бъде затвърдена през настоящата 2018 година.

Прочетете още: 1,8% годишен ръст на приходите постигна Vivacom за деветмесечието

Онлайн навиците на българите също се променят – макар и с малка разлика, пристрастените към социалните мрежи, които поне веднъж дневно посещават през мобилния си телефон Facebook, Twitter или LinkedIn, вече са повече от хората, всекидневно прибягващи до интернет търсачките - 36% срещу 33%.

Най-използваното мобилно приложение от потребителите на мобилен интернет у нас е Facebook, следвано от Viber. През изминалата година обаче, социалната мрежа отстъпва позиции на собственото си приложение Facebook Messenger, което от края на 2016 до средата на 2017 увеличава дела си от 15 на 25%, а Facebook губи българската мобилна аудитория с 13% за по-малко от година.

Научаваме се и все по-често да пазаруваме в крачка. Близо една четвърт от българските потребители на мобилен интернет вече пазаруват онлайн през телефона си. Само преди повече от година – в края на 2016-та - те са били едва 15 %. Въпреки големите възможности на 4G технологията обаче, гледането на видео и телевизия през мобилна мрежа все още не се е превърнало в навик – засега само 2% от българите се възползват от удобството да гледат телевизия на телефона си всеки ден.

Услугата, която безвъзвратно се е насочила към своите последни дни, е изпращането на SMS, която е тотално обезсмислена от наличието на множество приложения като Viber, What’s up и Skype. Eдва 3% все още пращат SMS всеки ден, докато близо една трета от потребителите - 28% - влизат ежедневно в мобилни приложения за комуникация. Гласовата поща също отпадa като навик и вече се приближава до нулата на потребление - едва 2% ползват гласова поща ежедневно.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Сергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в СофияСергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в София

Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас