Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Цифрова телевизия
24 яну
2018
 
 

Пазарната оценка на Netflix надхвърли $100 милиарда

Компанията отчете рекордна печалба от близо $560 млн. за 2017 г.

1522 прочитания

Netflix успя да постигне сериозна пазарна капитализация в размер над $100 милиарда, като оценката на пазарните анализатори се дължи както на рекордно високите нива на новите абонати на услугите, така и на ръстът на чистата печалба за последното тримесечие на 2017 г.

Доставчикът на поточни видео услуги е добавил към абонатната си база нови 8,3 милиона абонати за последните три месеца на миналата година, като вече има над 117 милиона абонати в целия свят. Увеличението на абонатите е рекордно в историята на компанията, като те са с 18 на сто повече от „рекордното“ четвърто тримесечие на 2016 г., когато нови 7 милиона потребители са предпочели услуги й, пипе в писмо до акционерите ръководството на Netflix.

Ръстът на абонатите не е единствената причина за добрата пазарна оценка. В днешния „рисков“ свят често се наблюдават големи разлики между ръст на бизнеса и печалба, но доставчикът на стрийминг съдържание, включително собствено и адаптирано, успява да се разраства и в географско отношение, без да губи фокуса си върху доходността му. С приходи за 2017 г. от над $11,7 млрд. Netflix реализира и рекордна печалба от около $559 милиона, подобрявайки с лекота предишното си постижение, както се вижда от графиката на сайта на Statista.

Прочетете още: Приходите от OTT услуги ще надхвърлят $120 милиарда през 2022 г.

Само за последното тримесечие на м.г. Netflix e реализирала чиста печалба от $186 милиона при $67 милиона година по-рано, а общите приходи от поточни видео услуги (без да се включват постъпленията от DVD бизнеса й) са размер на $3 млрд. при около $2,4 млрд. за същия период на 2016 г.

Netflix обяви, че вече е сключила абонаментни договори с над половината щатски домакинства, разполагащи с широколентова връзка. Компанията добавя, че планира да продължи да инвестира в оригинално собствено съдържание.

Засега тя не разкрива метрики за своето мобилно приложение, но според анализатор от CCS Insight, партньорствата с телекомуникационните оператори ще бъдат ключов фактор за бъдещо нарастване на абонатната база през следващите 12 месеца.

Много локални оператори подсилват своите видео услуги, така че конкурентната среда продължава да се развива и да „притиска“ всички играчи. „Netflix ще се сблъска с ожесточена конкуренция от компании, които стартират ТВ услуги на живо и се насочват към придобиване на все повече права за излъчване на спортни събития“, добавя анализаторът от CCS Insight. В България Мтел стартира още в началото на 2017 г. три собствени ТВ канала с богато спортно съдържание, а HBO пусна „поточната“ си услуга HBO Go като самостоятелна услуга за директен абонамент.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Сергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в СофияСергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в София

Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас